Sejm: więcej reklamy piwa
(PAP)
Reklama i promocja piwa będzie dozwolona
pod warunkiem, że nie budzi skojarzeń ze sprawnością
fizyczną – m.in. taką poprawkę Senatu do ustawy o wychowaniu w
trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przyjął Sejm.
Nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi dopuszcza możliwość reklamowania piwa i innych niskoprocentowych napojów alkoholowych w radiu, kinie i telewizji już po godzinie 20.00 - do 6.00 rano. Obecnie alkohol można reklamować w telewizji od godz. 23.00.
Przyjęta nowela umożliwia też reklamowanie napojów alkoholowych między godz. 6.00 a 20.00, jednak tylko w jednym przypadku - w trakcie trwania imprezy sportowej. Reklamę może umieścić jej organizator.
Dopuszczono umieszczanie reklamy niskoprocentowych napojów alkoholowych na billboardach i tablicach ogłoszeniowych pod warunkiem, że 20 procent ich powierzchni zajmować będą czytelne napisy, ostrzegające przed szkodliwością picia alkoholu lub informujące o zakazie jego sprzedaży osobom niepełnoletnim.
Nowelizacja zobowiązuje firmy, które świadczą usługi reklamowe, do dofinansowania sportowych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci w wysokości 10 procent wartości netto wynagrodzenia za wykonanie reklamy napoju alkoholu.
Ustawa trafi teraz do prezydenta.