Samar: Skoda przed Toyotą

Podał  instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny. Najczęściej kupowanym samochodem była Skoda.

Tylko w maju sprzedaż samochodów osobowych przekroczyła pułap 20 tys. sztuk i wyniosła 20 929 auta. To o 19,6 proc. mniej niż przed rokiem, ale o 8,2 proc. więcej niż w kwietniu.

Nastąpiła zmiana lidera w rankingu najchętniej kupowanych marek samochodów. Na pierwsze miejsce wysunęła się Skoda ze sprzedażą od początku roku 12555 aut. Zdetronizowała ona Toyotę, która sprzedała w tym okresie 12305 egzemplarzy swoich samochodów.

Samar sygnalizuje, że nieprzerwanie trwa napływ do Polski samochodów używanych. W maju tylko z krajów Unii Europejskiej wjechało do Polski 86 768 aut używanych i był to najwyższy miesięczny import od początku roku, o niemal 12 proc. większy niż w kwietniu.

Łącznie od stycznia do końca maja tego roku import samochodów używanych do Polski wyniósł 355 248 sztuk (tylko z krajów Unii Europejskiej).

Maj przyniósł radykalne zmiany w rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku - czytamy w raporcie Samara.

Najważniejszą jest pojawienie się nowego lidera * Skody, która w ciągu pięciu miesięcy tego roku sprzedała 12555 aut, o 43,5 proc. mniej niż przed rokiem. Marka ta ma 11,8 proc. udziału w polskim rynku.

Dotychczasowy "numer jeden" * Toyota - spadła na drugą lokatę, sprzedając od początku roku 12305 swoich samochodów (37,1 proc. mniej niż przed rokiem). Udział japońskiej marki w rynku wynosi obecnie 11,6 proc. Trzecie miejsce zachował Fiat, którego sprzedaż od stycznia do maja wyniosła 10802 aut (spadek o 65,1 proc.). Udział w polskim rynku włoskiej marki wynosi 10,2 proc.

Czwarta pozycja należy do Opla, który sprzedał w ciągu pięciu miesięcy 9494 samochody osobowe (44,6 proc. spadku), co dało mu 8,9 proc. udziału w rynku.

Na piątą lokatę awansował Ford, sprzedając 8384 aut (spadek o 45,5 proc.). Wyprzedził on Renault. Francuski koncern sprzedał w Polsce 8364 auta (spadek o prawie 50 proc.).

Dalsze miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: Peugeot * 6771 sprzedanych aut (spadek o 43,2 proc.), Citroen * 5766 (spadek o 10,2 proc.), Honda - 4577 (16,8 proc. wzrostu) i Volkswagen - 4 574 (34,8 proc. spadku).

Drugą dziesiątkę rankingu otwiera Chevrolet z rekordowymi w skali rynku wskaźnikami wzrostu. Tegoroczna sprzedaż produkowanych pod szyldem GM koreańskich aut wyniosła 3324 sztuki.

Rynek samochodów dostawczych wykazał w maju najwyższy poziom sprzedaży od początku roku - czytamy w raporcie Samara. Po raz pierwszy miesięczny wynik przekroczył pułap 3 tys. sztuk i wyniósł 3258 aut. Oznacza to wzrost zarówno do maja ubiegłego roku (o 20,2 proc.), jak i do kwietnia br. (o 23,2 proc.). W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku sprzedano w naszym kraju 13498 aut dostawczych, o 3,1 mniej niż przed rokiem.

Liderem w tym rankingu pozostaje Fiat ze sprzedażą od początku roku 3043 aut dostawczych (spadek o 16,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego). Udział tej marki w rynku wynosi 22,6 proc.

Druga lokata należy do Volkswagena. Niemiecki producent wyróżnia się najwyższą dynamiką wzrostu sprzedaży: w maju pojazdy użytkowe ze znakiem VW nabyło 570 osób, o 140,5 proc. więcej niż przed rokiem, a od początku roku * 2149 osób, o ponad 87 proc. więcej. W ciągu roku udział tej marki w polskim rynku zwiększył się niemal dwukrotnie * z 8,3 do 15,9 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Renault - 1406 sprzedanych aut (2,4 proc. spadku), Ford - 1289 aut (-6,3 proc.), Mercedes - 1124 (-11,8 proc.), Opel - 911 (+ 6,7 proc.), Peugeot - 728 (-20,9 proc.), Intrall - 726 (+5,4 proc.), Citroen - 723 (-40,2 proc.), Iveco - 596 (+140,3 proc.).

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)