Ruszył Adkontekst - system reklamy kontekstowej
NetSprint i WP walczą o rynek reklam z Onetem i Google, wprowadzająć system pozwalający wyświetlać reklamę kontekstową w postaci Boksów Adkontekst.
25.11.2005 | aktual.: 25.11.2005 07:38
Boksy Adkontekst, pierwotnie wyświetlane na podstronach wp.pl, pojawią się wkrótce również na serwisach zewnętrznych w stosunku do Wirtualnej Polski i NetSprint.pl, generując przychody także dla właścicieli tych witryn.
Adkontekst to stworzony przez Wirtualną Polskę i NetSprint.pl zaawansowany technologicznie system umożliwiający wyświetlanie na stronach serwisów partnerskich reklam kontekstowo dopasowanych do treści danej strony oraz, co niezwykle istotne, charakteru całego serwisu. Reklamy prezentowane są w postaci Boksu Adkontekst. Oprogramowanie przez cały czas analizuje treść strony Partnera i precyzyjnie dopasowuje do niej reklamy włączone do programu Adkontekst. Jeśli więc tematyką strony są finanse, Adkontekst wyświetli na niej Boksy Adkontekst powiązane z zawartością, np. reklamy kont, kredytów, usług maklerskich itd - czytamy w komunikacie.
Boksami Adkontekst mogą być zarówno Linki Sponsorowane, jak też Boksy Reklamowe prezentowane w sieci Partnerów wp.pl i NetSprint.pl Każdy reklamodawca posiadający aktywną kampanię reklamową może samodzielnie zarządzać Boksami Adkontekst.
Główną korzyścią dla reklamodawców włączonych do programu jest zwiększenie liczby odbiorców, do których trafia reklama, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej precyzji dotarcia. Co istotne, Boksy Adkontekst rozliczane są tylko w modelu Pay Per Click (PPC), reklamodawca płaci więc za skuteczną kampanię promocyjną; wyłącznie, gdy internauta kliknie w jego reklamę - czytamy w komunikacie.