Rusza kampania dot. abonamentu radiowo-telewizyjnego
W Telewizji Publicznej i Polskim Radiu rusza kampania informacyjna na temat abonamentu.
26.02.2005 | aktual.: 26.02.2005 18:48
Jej celem jest informowanie o roli abonamentu. Dzięki krótkim spotom telewidz będzie mógł dowiedzieć się, czemu służy abonament i jak jest wykorzystywany.
Na antenach regionalnych stacji Polskiego Radia odbędą się debaty na temat abonamentu radiowo-telewizyjnego. Abonament jest w 85% źródłem finansowania radia publicznego.
Sejm w piątek ma głosować nad projektem nowelizacji ustawy o abonamencie. Wcześniej odbędzie się posiedzenie sejmowej komisji kultury i środków przekazu.
Zgodnie z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego, przepisy trzeba poprawić do września, tak by wysokość abonamentu określała ustawa, a nie rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
O problemach radiofonii publicznej przez trzy dni dyskutowali w Ciechocinku prezesi rozgłośni regionalnych oraz przedstawiciele Telewizji Polskiej. Ustalono wspólne wystąpienie do firmy TP Emitel - do której należą maszty nadawcze - o obniżenie opłat za korzystanie z nich. Jednocześnie nadawcy publiczni postanowili powołać wspólny Związek Pracodawców Mediów Publicznych. Związek ma "bronić zagrożonych interesów nadawców publicznych". Związek miałby znaleźć się w Konfederacji Pracodawców Polskich i zaangażować się w inicjatywy legislacyjne, określające zasady funkcjonowania rynku medialnego w Polsce.