Rosja chce ograniczyć reklamę zabiegów aborcyjnych
Rosyjska Duma, izba niższa parlamentu, zamierza wprowadzić ograniczenia w reklamowaniu zabiegów aborcyjnych. Stosownymi poprawkami do ustawy o reklamie zajmują się komisje parlamentarne.
Jelena Mizulina, szefowa Komitetu do Spraw Rodziny, Kobiet i Dzieci powiedziała, że przygotowany projekt przewiduje ograniczenia lub zakaz reklamy usług aborcyjnych w pismach dziecięcych, obiektach sportowych, oświatowych i kulturalnych oraz transporcie miejskim, radiu i telewizji.
Według projektu, w dozwolonej reklamie usług aborcyjnych 10% miejsca powinna zajmować informacja o ewentualnych negatywnych następstwach sztucznego usunięcia ciąży.
W Rosji rocznie dokonuje się 1,5 miliona aborcji. Aż 4% zabiegów wykonuje się u dziewczynek do 15 roku życia, a 10% u nastolatek od 15 do 20 roku życia.
Włodzimierz Pac