Richard Shearer członkiem zarządu TP
Rada Nadzorcza Telekomunikacji Polskiej powołała w czwartek do
Zarządu TP Richarda Shearera, dyrektora wykonawczego Grupy TP ds.
rynku masowego, natomiast Mariusza Gacę na dyrektora wykonawczego
Grupy TP ds. rynku biznesowego a Kornelię Mathea na dyrektora grupy
TP ds. strategii i rozwoju.
25.04.2008 08:00
Richard Shearer ma 44 lata, ukończył z wyróżnieniem Liverpool Polytechnic (obecnie John Moores University) w zakresie Finansów i Rachunkowości. Jest też członkiem Chartered Institute of Management Accountants. Od ponad 20 lat jest związany z branżą telekomunikacyjną. W latach 1988-1990 pracował jako menedżer odpowiedzialny za analizy finansowei regulacyjne w Mercury Communications w Wielkiej Brytanii, spółce zależnej Cable & Wireless. W 1990 roku rozpoczął pracę w Coopers & Lybrand (PwC) Consulting, Wielka Brytania/USA jako Senior Managing Associate w obszarze usług konsultingowych dla sektora telekomunikacyjnego, gdzie pracował do 1997 roku. Od 1997 do 1999 roku pełnił funkcję Prezesa Zarządu malezyjskiej spółki telekomunikacyjnej DiGi Telecommunications Sdn. Bhd. W latach 2000-2001 był Członkiem Zarządu, Dyrektorem Wykonawczym ds. Sprzedaży w spółce T-Mobile w Wielkiej Brytanii (wcześniej One2one Personal Communications Ltd).
Od roku 2001 do 2004 pełnił funkcję Prezesa Zarządu spółki Empower Interactive Group Ltd, która jest wielokrotnie nagradzanym prywatnym dostawcą infrastruktury mobilnej transmisji danych. W 2005 roku Richard Shearer został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu spółki BTC Mobile EOOD (prowadzącej działalność pod marką Vivatel) nowego operatora telefonii komórkowej na rynku bułgarskim, świadczącego usługi GSM/3G. Dodatkowo, w roku 2006 został członkiem Zarządu BTC AD, narodowego operatora sieci stacjonarnej i spółki macierzystej BTC Mobile, odpowiedzialnym za strategię konwergencji między usługami mobilnymi i stacjonarnymi w Grupie BTC. W Grupie TP od kwietnia 2008 roku.
Mariusz Gaca ma 35 lat. Jest absolwentem Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy oraz Uniwersytetu Warszawskiego, posiada również dyplom MBA University of Illinois at Urbana Champaign. Karierę zawodową rozpoczął w Grupie Elektrim S.A., gdzie w latach 1995-2000 współtworzył biznes plany lokalnych operatorów telekomunikacyjnych. Od 2000 roku w Grupie TP jako Dyrektor Pionu Multimediów, odpowiedzialny za rozwój oferty dostępu do internetu dla rynku klientów indywidualnych (w szczególności oferty neostrada). Od 2005 roku odpowiedzialny za rynek biznesowy Grupy TP, początkowo jako Dyrektor ds. Kluczowych Klientów a następnie jako Dyrektor Pionu Rynku Biznesowego Grupy TP.
Kornelia Mathea jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Aarhus w Danii. W latach 1993-2001 pracowała na rynku FMCG, w branży spożywczej. Karierę zawodową rozpoczęła w polskim oddziale Mars Incorprated, następnie była dyrektorem marketingu w Zakładach Tłuszczowych "Kruszwica" (Eridania Beghin-Say) oraz Yoplait Polska. W Telekomunikacji Polskiej od lipca 2001 roku. Jako dyrektor marketingu w Pionie Klientów Indywidualnych odpowiadała za rozwój oferty głosowej i usług dodanych oraz komunikację do klientów indywidualnych oraz segmentu SOHO. Następnie była dyrektorem Dywizji Usług dla Domu, zarządzała całym portfelem usług, w tym usługami internetowymi, VoIP i IPTV/VoD. Od marca 2007 roku odpowiedzialna za strategię i rozwój Grupy TP.