Remont na Głogowskiej w Poznaniu. Zablokowany odcinek torowiska oznaczono znakiem z... Michałem Pazdanem
• W poniedziałek w Poznaniu rozpoczęła się wymiana zwrotnic przy zajezdni na ul. Głogowskiej
• Oznacza to, że do pętli na Górczynie nie dojeżdżają żadne tramwaje
• MPK Poznań przygotowało mapę, na której zaznaczono odcinek zablokowany dla ruchu
• Pozostając w duchu Euro 2016, na mapie wyłączony odcinek oznaczono wizerunkiem Michała Pazdana
Informacje o remontach i związanych z nimi utrudnieniach pasażerowie komunikacji miejskiej przyjmują raczej ze skrzywioną miną. Jednak w Poznaniu część mieszkańców wieść o rozpoczęciu kolejnego remontu na ul. Głogowskiej przyjęła raczej z uśmiechem. MPK Poznań, nawiązując do Euro 2016, na jednej z mapek pokazujących zablokowany z powodu wymiany zwrotnicy odcinek torowiska posłużyła się znakiem z twarzą Michała Pazdana. To obrońca polskiej reprezentacji, który podczas piłkarskich Mistrzostw Europy stał się dla napastników rywali zaporą nie do przejścia.
Na mapie przygotowanej przez MPK oznaczać ma natomiast zaporę nie do przejechania tramwajem. "Pazdan" blokuje na niej odcinek torowiska od skrzyżowania Głogowska/Hetmańska do pętli na Górczynie, ponieważ w poniedziałek, 4 lipca, rozpoczęto wymianę zwrotnic przy zajezdni tramwajowej na ul. Głogowskiej. Aby ominąć "Pazdana" i dotrzeć na Górczyn, MPK uruchomiło na wyłączonym odcinku linię autobusową nr T5.
Jednocześnie zakończono wymianę zwrotnic przy skrzyżowaniach ul. Hetmańskiej z ulicami Głogowską i 28 Czerwca 1956 r. To oznacza, że od 4 lipca:
- tramwaje linii nr 1, 11 i 27 kursują swoimi stałymi trasami
- przywrócono kursowanie tramwajów linii 14 – na trasie zmienionej,
- zawieszono do końca okresu wakacyjnego kursowanie linii 19,
- zlikwidowano linię wahadłową nr 28,
- tramwaje linii nr 0, 5 i 8 nadal kursują zmienionymi trasami.
Mając na uwadze mieszkańców, którzy nie interesują się piłką nożną, MPK zadbało też o informację w bardziej tradycyjnej formie.
Prace na ul. Głogowskiej potrwają do niedzieli (24 lipca 2016 r.) włącznie. Poniżej szczegóły zmian:
Linia 0
Wszystkie kursy wykonywane są tą samą, zmienioną trasą:
PLAC WIELKOPOLSKI – 23 Lutego – plac Ratajskiego – Mielżyńskiego – Gwarna – Święty Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Most Teatralny – Fredry – Mielżyńskiego – plac Ratajskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI (bez wjazdu do zajezdni Madalińskiego i zajezdni Głogowska). Tramwaje dodatkowo zatrzymują się na przystanku „Pamiątkowa”.
Linia 1
Powrót na stałą trasę:
JUNIKOWO – Grunwaldzka – Reymonta – Hetmańska – rondo Starołęka – rondo Żegrze – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Szwedzka – FRANOWO.
Linia 5
Trasa zmieniona:
STOMIL – rondo Starołęka – rondo Żegrze – Żegrze – Chartowo – Trasa Kórnicka – Kórnicka – Most św. Rocha – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Gwarna – Święty Marcin – rondo Kaponiera – Grunwaldzka – Reymonta – Hetmańska – GŁOGOWSKA/HETMAŃSKA – Głogowska – Roosevelta – Święty Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Most św. Rocha – Kórnicka – Trasa Kórnicka – Chartowo – Żegrze – rondo Żegrze – rondo Starołęka – STOMIL.
Linia 8
Trasa zmieniona:
MIŁOSTOWO – Warszawska – rondo Sródka – Wyszyńskiego – Estkowskiego – Małe Garbary – plac Wielkopolski – 23 Lutego – plac Ratajskiego – Mielżyńskiego – Fredry – Most Teatralny – Roosevelta – Głogowska – GŁOGOWSKA/HETMAŃSKA – Hetmańska – Reymonta – Grunwaldzka – Roosevelta – Most Teatralny – Fredry – Mielżyńskiego – plac Ratajskiego – 23 Lutego – plac Wielkopolski – Małe Garbary – Estkowskiego – Wyszyńskiego – rondo Śródka – Warszawska – MIŁOSTOWO.
Linia 11
Powrót na stałą trasę:
PIĄTKOWSKA – Osiedle Winiary – Wołyńska – Małopolska – Wielkopolska – Pułaskiego – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – rondo Starołęka – Starołęcka – STAROŁĘKA.
Linia 12
Trasa zmieniona tylko w piątki po godz. 19.00 oraz w soboty i niedziele przez cały dzień: OS. SOBIESKIEGO – Trasa PST – Roosevelta – Most Dworcowy – Królowej Jadwigi – rondo Rataje – Zamenhofa – rondo Starołęka – Starołęcka – STAROŁĘKA.
Linia 14
Trasa zmieniona:
OS. SOBIESKIEGO – Trasa PST – Dworzec Zachodni – Głogowska – Hetmańska – 28 Czerwca 1956 r. – DĘBIEC.
W piątki po godz. 19.00 oraz w soboty i niedziele przez cały dzień kursy po trasie: OS. SOBIESKIEGO – Trasa PST – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – 28 Czerwca 1956 r. – DĘBIEC.
Linia 19
Kursowanie linii zawieszone do 31 sierpnia 2016 r.
Linia 27
DĘBIEC – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Marcinkowskiego – Fredry – Most Teatralny – Roosevelta – Grunwaldzka – Reymonta – Hetmańska – rondo Starołęka – Zamenhofa – rondo Rataje – Jana Pawła II – rondo Śródka – Podwale – ZAWADY.
Na wyłączonym z ruchu odcinku ulicy Głogowskiej kursować będą autobusy „za tramwaj” T5:
Linia T5
GÓRCZYN – Głogowska – Winklera – Kasprzaka – GŁOGOWSKA/HETMAŃSKA – Głogowska – GÓRCZYN.
Autobusy zatrzymywać się będą na następujących przystankach:
- „Górczyn” – dworzec autobusowy, peron 5,
- „Sielska” – w obu kierunkach przystanek tramwajowy,
- „Krauthofera” – w obu kierunkach przystanek tramwajowy,
- „Głogowska/Hetmańska” – przystanek na ul. Hetmańskiej między ulicami Kasprzaka a Głogowską (dla linii 79) po stronie południowej.
Na Górczynie autobusy odjeżdżać będą z peronu nr 5 - tak samo jak autobusy linii 82. Autobusy linii T5 ustawiać się będą do odjazdu czołem do wiaduktu, natomiast autobusy linii 82 - czołem do ulicy Zgoda.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .