Rekord oglądalności witryny internetowej WOŚP
Podczas XIII Finału Wielkiej Orkiestry
Świątecznej Pomocy (WOŚP) odnotowano rekord oglądalności witryny
internetowej Fundacji WOŚP. Serwis odwiedziło w niedzielę ponad
270 tys. użytkowników - poinformowała Karolina
Burzyńska z firmy Gemius SA, zajmującej się badaniami Internetu.
11.01.2005 13:45
Każdy z odwiedzających poświęcił na wirtualne uczestnictwo w Finale prawie 10 min. Największą oglądalność odnotowano w części witryny - Aukcje. Z przedmiotami wystawionymi do licytacji zapoznało się ponad 180 tys. użytkowników.
Z danych Gemius wynika, że z witryną www.wosp.org.pl połączyło się w czasie XIII Finału ponad 14 tys. użytkowników z zagranicy. Największy odsetek - nieco ponad 50% - stanowili łączący się z Europy (bez Polski), a prawie 30% - z Ameryki Północnej. Wśród polskich internautów największą (20,1%) grupę stanowili użytkownicy z Mazowsza i ze Śląska (14,4%).
XIII Finał WOŚP odbył się 9 stycznia w całym kraju, a także za granicą, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i polskiej strefie wojskowej w Iraku. Zebrano ponad 23 mln 218 tys. zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup sprzętu diagnostycznego w neonatologii (leczenie noworodków i wcześniaków)
i pediatrii.
W ciągu dwunastu dotychczasowych Finałów WOŚP zebrała ponad 53 mln 616 tys. dolarów. Dzięki korzystnemu oprocentowaniu konta fundacji, do tej pory zakupiono (za ponad 55 mln 100 tys. dolarów) blisko 16 tys. urządzeń medycznych dla szpitali i placówek zdrowotnych w całej Polsce. Każdy z finałów poświęcony jest innemu celowi, zawsze związanemu z chorymi dziećmi.