Reklamy telewizyjne będą cichsze?
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zajmie się problemem nadmiernej głośności reklam telewizyjnych. Wnioskował o to Rzecznik Praw Obywatelskich.
15.01.2017 18:48
Teresa Petelczyc, zajmująca się w Biurze Rzecznika prawami konsumentów, powiedziała, że w sprawie zbyt głośnych reklam Rzecznik otrzymuje wiele skarg od obywateli. Najwięcej piszą ludzie strasi, dla których konieczność częstego ściszania odbiorników jest szczególne mecząca.
Jak powiedziała Teresa Petelczyc, zbyt głośne reklamy są odbierane przez telewidzów jako naruszenie ich spokoju psychicznego i prywatności, a są to dobra osobiste chronione prawem.
Petelczyc przyznaje, że w sprawie głośności reklam rzecznik może jedynie apelować. Prawo do zastosowania sankcji wobec nadawców ma bowiem Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Rzecznik tego gremium zapowiedział, że Rada zajmie się tą sprawą po wakacjach.