Reklamodawcy wierzą we własne strony internetowe
Amerykańscy reklamodawcy uważają, że najbardziej skutecznym
narzędziem marketingowym w sieci są ich własne strony internetowe -
wynika z badania firmy Outsell Inc.
W bieżącym roku reklamodawcy zamierzają przeznaczyć na własne witryny blisko 12 procent swoich budżetów reklamowych. Za stronami internetowymi jako najbardziej skuteczne narzędzia marketingowe online znalazły się poczta e-mail i wyszukiwarki internetowe.
58 procent małych przedsiębiorstw (zatrudniających mniej niż 100 pracowników) za skuteczne uważa reklamy w wyszukiwarce Google, w porównaniu do 32 procent w przypadku Yahoo. Również średnie przedsiębiorstwa (od 100 do 1000 pracowników) uważają Google (75 procent) za bardziej efektywne od Yahoo (49 procent). Natomiast w przypadku dużych firm (powyżej 1000 pracowników) sytuacja jest już wyrównana: reklamy w obu wyszukiwarkach uważane są za skuteczne przez 63 procent takich przedsiębiorstw.
Z badania wynika także, że największą szansą dla internetowych wydawców są firmy średniej wielkości, gdyż zamierzają one w bieżącym roku przeznaczyć o 63 procent więcej środków na reklamę online, w porównaniu do odpowiednio 14- i 19-procentowego wzrostu w przypadku małych i dużych przedsiębiorstw.