Regionalny przysmak podbije Polskę?
Po sukcesie ubiegłorocznej akcji "Gęsina na św. Marcina", tegoroczna kampania promująca ten zdrowy regionalny przysmak, rozpoczyna się już w październiku. Będą festyny, kiermasze, warsztaty z mistrzami rondla i konkursy z cennymi nagrodami, a nawet "gęś na telefon".
Tym razem akcja rusza już w październiku i zainicjują ją dwa smaczne "gęsinowe" konkursy - konkurs na tradycyjne danie, w którym mogą wystartować koła gospodyń wiejskich ze wszystkich szesnastu polskich województw, oraz konkurs na przygotowaną z gęsiego mięsa sprawdzoną potrawę domowej kuchni. Do tego konkursu zaproszone są rodziny z całego kraju. Autorzy najlepszych przepisów pojadą na ufundowane przez marszałka województwa kujawsko-pomorskiego wycieczki zagraniczne. W osobnej stawce rywalizować będą restauratorzy. Ten konkurs ruszy 10 listopada.
11 listopada, podczas obchodzonego w dniu świętego Marcina Narodowego Święta Niepodległości, mieszkańcy regionu, a także goście ze wszystkich stron kraju zaproszeni zostaną na połączone z kiermaszami gęsinowe festyny w Toruniu, Bydgoszczy, Włocławku i Rypinie.
Oprócz tego zaplanowano promocję kujawsko-pomorskiej gęsiny na słynnych włoskich targach spożywczych Salone del Gusto w Turynie i Festiwalu Polskich Smaków w Wilnie, a także w trzech miejscach w kraju, w których spotykają się amatorzy świeżych, wiejskich produktów - w warszawskiej Hali Mirowskiej, na Starym Kleparzu w Krakowie oraz na Targowisku Miejskim w Sopocie, gdzie można ponoć spotkać robiącego zakupy samego premiera Tuska.
Polecamy w internetowym wydaniu: www.kujawskopomorskie.naszemiasto.pl