PolskaRaport: na wakacje przez Internet

Raport: na wakacje przez Internet

Najchętniej odwiedzanymi przez polskich internautów są kraje wschodniej części basenu Morza Śródziemnego - wynika z raportu dotyczącego zakupu wycieczek przez Internet. Raport ten powstał na podstawie dokonanych rezerwacji za pośrednictwem Travelplanet.pl oraz Wirtualnej Polski.

Raport: na wakacje przez Internet
Źródło zdjęć: © AFP

25.04.2003 | aktual.: 25.04.2003 12:09

Najwięcej wycieczek zakupiły osoby pochodzące z Warszawy (blisko 1/3 wszystkich zakupionych wycieczek za pośrednictwem Travelplanet.pl oraz Wirtualnej Polski). Na drugim miejscu uplasował się Wrocław, co po części związane jest z miejscem prowadzenia działalności przez Travelplanet.pl. Sporą "siłę nabywczą" reprezentuje Kraków, więcej niż razem wzięte Poznań i Łódź.

Najchętniej odwiedzanymi przez polskich internautów są kraje wschodniej części basenu Morza Śródziemnego. Od dłuższego już czasu największą popularnością cieszy się Grecja, a w szczególności wyspy Kreta i Rodos. Na drugim miejscu plasuje się Egipt, w którym ruch turystyczny kumuluje się w zasadzie w dwóch miejscowościach: Hurghada oraz Sharm el Sheikh, które razem stanowią ponad 1/4 wszystkich sprzedanych ofert na Travelplanet.pl oraz w Wirtualnej Polsce. Z roku na rok rośnie także popularność Turcji. Uwagę zwraca spore zainteresowanie Cyprem, większe niż Włochami.

Bardzo istotny wpływ na kraj, w którym Polacy spędzają urlop, ma cena wyjazdu. Wycieczki do krajów najczęściej odwiedzanych oferowane są w stosunkowo niskich cenach. Pozwala to przeciętnemu turyście spędzić wakacje nawet w cenie urlopu nad polskim morzem.

Istotny wpływ na decyzję klientów, dotyczącą wyjazdów w roku 2003, ma sytuacja w Iraku. Konflikt zbrojny spowodował znaczący spadek zainteresowania wyjazdami do Turcji oraz Egiptu. Można jednak założyć ożywione zainteresowanie wyjazdami do tych krajów w okresie letnim (czerwiec-sierpień), w przypadku ustabilizowania sytuacji politycznej w regionie.

Z raportu wynika, że kobiety pomimo tego, iż rzadziej dokonują rezerwacji, mają większy wpływ na sam zakup oraz wybór konkretnego kierunku wyjazdu. Przeprowadzone badania wykazują stale zwiększający się odsetek kobiet kupujących oraz zainteresowanych zakupami w sieci.

Najczęściej wybieranym sposobem płatności jest przelew. Kartą kredytową płaciło blisko 20% osób dokonujących rezerwacji. Z pewnością liczba ta mogłaby być jeszcze większa, ale zbyt duże prowizje za tego typu transakcje, przy dużych wartościach rezerwowanych wycieczek, często powodują wybieranie jednak przelewu.

Raport bazuje na informacjach dotyczących użytkowników, którzy zakupili wycieczkę za pośrednictwem serwisu Travelplanet.pl S.A. oraz Wirtualnej Polski. Serwis Travelplanet.pl od sezonu letniego 2002 obsługuje moduły turystycznego e-commerce Wirtualnej Polski (http://turystyka.wp.pl/wycieczki). Analizą objęto 1972 osoby, które za pośrednictwem powyższych serwisów zarezerwowały wycieczkę w okresie 01.06.2001-31.21.2002. Obydwa te serwisy odwiedza w sezonie ponad 200 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Zobacz także
Komentarze (0)