PolskaRadiowa Trójka zniszczy 6 tys. gadżetów. "Bo robią z Polaków skretyniałych obywateli"

Radiowa Trójka zniszczy 6 tys. gadżetów. "Bo robią z Polaków skretyniałych obywateli"

Niemal 6 tys. beretów z logo radiowej Trójki pójdzie na przemiał. Tak zdecydował prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski. Gadżety nie spodobały się także Krzysztofowi Czabańskiemu, szefowi Rady Mediów Narodowych.

Radiowa Trójka zniszczy 6 tys. gadżetów. "Bo robią z Polaków skretyniałych obywateli"
Źródło zdjęć: © Facebook.com | Trójka Polskie Radio

Gadżet Trójki to filcowy beret w kolorze fuksji z antenką. Z przodu ma napis "Trójka, Polskie Radio”. Berety wymyśliła Magda Jethon, gdy była dyrektorem tej stacji radiowej. W 2015 r. wyprodukowano 10 tys. beretów, jeden kosztował 9,9 zł. Połowę przeznaczono do rozdania, połowę na sprzedaż. Sprzedawano gadżety po 20 zł, co pokrywało koszty tych rozdanych.

Po przejęciu mediów publicznych przez PiS w magazynie zostało 6 tys. beretów. W 2018 r. wycofano je z internetowego sklepiku Polskiego Radia. Dział fonografii, który zajmuje się handlem, twierdzi, że taką decyzję podjął prezes Polskiego Radia, Andrzej Rogoyski. Berety mają zostać zutylizowane i jest to "kwestia polityczna" - dowiedziała się Wyborcza.pl. Potwierdza to Ewelina Steczkowska, rzeczniczka spółki. Gadżety zostaną zmielone.

"Berety dostępne były w internetowym sklepie Polskiego Radia S.A. od 3,5 lat. Nie cieszyły się żadnym zainteresowaniem. Po kilku latach przetrzymywania ich w magazynach nadają się jedynie do utylizacji” - napisała Steczkowska. Sprzedający w sklepiku internetowym twierdzi jednak, że berety są w dobrym stanie.

Takie sposób promocji nie spodobał się też Krzysztofowi Czabańskiemu, posłowi PiS i szefowi Rady Mediów Narodowych. We wrześniu 2016 r. wyjął beret na antenie TVP Info i stwierdził, że przez takie gadżety Polacy mieli zostać "skretyniałymi obywatelami”. Zaraz po tym wystąpieniu ówczesny wicedyrektor Trójki Szymon Sławiński zakazał sprzedaży oraz rozdawania beretów.

Kłopoty radiowej Trójki

Magda Jethon podkreśla, że nie tylko takie gadżety wyprodukowała stacja.

- Peleryny, które zwracały uwagę stacji telewizyjnych na Open’er Festiwalu, parasolki, siedziska. Taka promocja jest szczególnie ważna, bo badania słuchalności oparte są nie na radiometrii, ale na deklaracji badanych, czyli znajomości marki - Magda Jethon.

Jethon została odwołana w styczniu 2016 r. po tym, jak publiczne media przejął PiS. Z programu III zniknęli wtedy Jerzy Sosnowski, Artura Andrus, Wojciech Zimiński, Artur Orzech i Jurek Owsiak. Zostało 6 tys. beretów w magazynie.

Słuchalność Programu III w sierpniu tego roku była najgorsza od 2004 r., wyniosła 4,8 proc. Pod koniec 2015 r., za czasów Jethon, Trójki słuchało 7,7 proc. Za jej szefostwa rekord padł w 2012 r. – 8,8 proc.

Źródło: Wyborcza.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (306)