Przychody PMPG w 2007 roku wyniosły ponad 45 mln zł


Platforma Mediowa Point Group, wydawca m.in. magazynu Machina,
prognozuje zwiększenie przychodów z 45,3 mln zł w 2007 r. do ponad
116 mln w 2009 r. Na 2008 rok prezes Lisiecki zapowiedział kilka
projektów mediowych.

Po IV kwartałach 2007 roku przychody netto spółki wyniosły 45,3 mln zł. Zysk netto osiągnął poziom 5,1 mln zł.

Platforma Mediowa Point Group wypracuje w bieżącym roku przychody ze sprzedaży na poziomie 76,9 mln zł, natomiast w roku kolejnym zwiększy je do 116,4 mln zł. Zysk operacyjny ma wynieść odpowiednio 8,6 mln zł oraz ponad 29,9 mln zł.

Prognoza na lata 2008-2009 zakłada wzrost wyniku brutto - w 2008 roku ma on wynieść blisko 8,9 mln zł, zaś w 2009 roku 30,2 mln zł.

- Wyniki PMPG osiągnięte w ciągu ostatnich lat jasno pokazują szybką dynamikę rozwoju Grupy - mówi Michał M. Lisiecki, prezes zarządu PMPG S.A. - Wzrost możliwy był przede wszystkim dzięki wzbogaceniu oferty o nowe tytuły i restrukturyzację działu sprzedaży. Rozszerzyliśmy również wachlarz świadczonych usług o PR oraz usługi drukarskie. Wraz z rosnąca skalą przychodów wypracowujemy także solidne zyski - w ciągu ostatnich dwóch lat rentowność netto zwiększyła się ponad dwukrotnie, do 11,3 proc. Ujemny wynik, jaki wykazaliśmy w 2006 r. jest wyłącznie efektem zapisów księgowych wynikających z połączenia ze spółka Arksteel - dodaje.

Strategia rozwoju PMPG zakłada m.in. szersze wykorzystanie posiadanych marek mediowych, w tym poprzez wejście w nowe rodzaje mediów, a także rozwój Grupy Kapitałowej poprzez akwizycje.

W tym roku Platforma Mediowa Point Group wprowadzi na rynek nowy tytuł prasowy Machina Sportlife. Jak zapowiedział wczoraj Lisiecki pierwszy numer pojawi się w maju. Z sektora magazynów niedawno na rynku pojawił się magazyn Machina Design.

- Zainteresowanie nim przerosło nasze oczekiwania - mówił wczoraj Michał M. Lisiecki. Zapowiedział, że w tym roku oprócz Machina Sportlife, która jest przedsięwzięciem priorytetowym, pojawi się jeszcze jeden tytuł prasowy. Nie wiemy, jaka jest jego tematyka.

To nie jedyne inwestycje w media Point Groupy na ten rok. Na koniec roku Lisiecki zapowiedział uruchomienie kanału, nadającego z satelity. To nie pierwsze informacje na ten temat. Point Group już wcześniej o tym informowała, ale nie znana była data uruchomienia kanału.

- Pracujemy nad kontentem. Już teraz staramy się, aby każda informacja publikowana w naszych mediach, wzbogacona była o plik wideo. Nie chcemy popełniać falstartu, ale telewizji spodziewajmy się w tym roku - mówił Lisiecki.

Point Group zamierza stworzyć również multimedialną bazę treści. Treści mają być udostępniane klientom biznesowym na zasadach agencji informacyjnej lub dostępu do archiwum.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)