Przychody PMPG w 2007 roku wyniosły ponad 45 mln zł
Platforma Mediowa Point Group, wydawca m.in. magazynu Machina,
prognozuje zwiększenie przychodów z 45,3 mln zł w 2007 r. do ponad
116 mln w 2009 r. Na 2008 rok prezes Lisiecki zapowiedział kilka
projektów mediowych.
07.03.2008 08:00
Po IV kwartałach 2007 roku przychody netto spółki wyniosły 45,3 mln zł. Zysk netto osiągnął poziom 5,1 mln zł.
Platforma Mediowa Point Group wypracuje w bieżącym roku przychody ze sprzedaży na poziomie 76,9 mln zł, natomiast w roku kolejnym zwiększy je do 116,4 mln zł. Zysk operacyjny ma wynieść odpowiednio 8,6 mln zł oraz ponad 29,9 mln zł.
Prognoza na lata 2008-2009 zakłada wzrost wyniku brutto - w 2008 roku ma on wynieść blisko 8,9 mln zł, zaś w 2009 roku 30,2 mln zł.
- Wyniki PMPG osiągnięte w ciągu ostatnich lat jasno pokazują szybką dynamikę rozwoju Grupy - mówi Michał M. Lisiecki, prezes zarządu PMPG S.A. - Wzrost możliwy był przede wszystkim dzięki wzbogaceniu oferty o nowe tytuły i restrukturyzację działu sprzedaży. Rozszerzyliśmy również wachlarz świadczonych usług o PR oraz usługi drukarskie. Wraz z rosnąca skalą przychodów wypracowujemy także solidne zyski - w ciągu ostatnich dwóch lat rentowność netto zwiększyła się ponad dwukrotnie, do 11,3 proc. Ujemny wynik, jaki wykazaliśmy w 2006 r. jest wyłącznie efektem zapisów księgowych wynikających z połączenia ze spółka Arksteel - dodaje.
Strategia rozwoju PMPG zakłada m.in. szersze wykorzystanie posiadanych marek mediowych, w tym poprzez wejście w nowe rodzaje mediów, a także rozwój Grupy Kapitałowej poprzez akwizycje.
W tym roku Platforma Mediowa Point Group wprowadzi na rynek nowy tytuł prasowy Machina Sportlife. Jak zapowiedział wczoraj Lisiecki pierwszy numer pojawi się w maju. Z sektora magazynów niedawno na rynku pojawił się magazyn Machina Design.
- Zainteresowanie nim przerosło nasze oczekiwania - mówił wczoraj Michał M. Lisiecki. Zapowiedział, że w tym roku oprócz Machina Sportlife, która jest przedsięwzięciem priorytetowym, pojawi się jeszcze jeden tytuł prasowy. Nie wiemy, jaka jest jego tematyka.
To nie jedyne inwestycje w media Point Groupy na ten rok. Na koniec roku Lisiecki zapowiedział uruchomienie kanału, nadającego z satelity. To nie pierwsze informacje na ten temat. Point Group już wcześniej o tym informowała, ale nie znana była data uruchomienia kanału.
- Pracujemy nad kontentem. Już teraz staramy się, aby każda informacja publikowana w naszych mediach, wzbogacona była o plik wideo. Nie chcemy popełniać falstartu, ale telewizji spodziewajmy się w tym roku - mówił Lisiecki.
Point Group zamierza stworzyć również multimedialną bazę treści. Treści mają być udostępniane klientom biznesowym na zasadach agencji informacyjnej lub dostępu do archiwum.