Producent lakierów walczy ze zbyt tanimi stylistkami paznokci. Chce egzaminów
Kupują tanie lakiery i sprzęt w internecie. Uczą się na Youtube.com. Potem rozpoczynają przygodę ze stylizacją paznokci. Dziewczyny z kuferkami psują rynek, zaniżając stawki za manicure do 35 zł - uważają przedstawiciele firmy Nesperta.
Ten największy w Polsce producent hybrydowych lakierów do paznokci i właściciel marki Semilac chce wprowadzenia ministerialnego egzaminu. Zdobycie certyfikatu do wykonywania zawodu "stylistki manicure hybrydowego" miałoby kosztować 790 zł. Obejmie wiedzę z anatomii palców, budowy paznokci, podstaw dermatologii i technologii nakładania hybrydowego lakieru. Sprawę rozstrzygnąć ma wkrótce Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Dziewczyny z kuferkami psują rynek
- Chcemy wesprzeć i pomóc profesjonalnym stylistkom. Kwalifikacja rynkowa to sposób na potwierdzenie ich wysokich kompetencji i podniesienie statusu na rynku pracy. obecnie wyzwaniem są nieprofesjonalne usługi, które narażają zdrowie klientów - mówi WP Paulina Iwaszko, rzecznik prasowy firmy Nesperta.
Chodzi o tzw "dziewczyny z kuferkami". Pracują na lakierach i sprzęcie kupowanym na tanich chińskich portalach. Zaniżają ceny hybrydowej stylizacji paznokci do 30-35 zł z i odbierają klientów profesjonalistom. Tymczasem dobrej klasy specjalista pobiera za usługę manicure hybrydowego ponad 100 zł. Tani "nail bar" działa nawet w podziemiach przy Dworcu Centralnym w Warszawie.
Egzamin na stylistę paznokci nie byłby jednak obowiązkowy. Według Nesperty oficjalny certyfikat z pieczątką ministerstwa pomógłby w zbudowaniu bardziej cywilizowanego rynku. Producent lakierów od dwóch lat wydeptuje ścieżki u ministerialnych urzędników. I jak twierdzi jest bliski sukcesu.
Bunt stylistów paznokci
Sprawa wywołała jednak konflikt w środowisku samych stylistów paznokci. Inne firmy produkujące lakiery złożyły 18 protestów do wniosku Nesperty. Wiodąca organizacja branżowa, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Stylistów Paznokci "Fantasmagorie" dostarczyła do ministerstwa przedsiębiorczości 5 tys. ankiet stylistów, przeciwników wprowadzenia certyfikacji.
Twierdzą oni, że Nesperta chce podstępem zawłaszczyć sobie rynek manicure hybrydowego. Pod marką Semilac działa już akademia ucząca tej technologii ozdabiania paznokci. Jeśli pierwsza zacznie wydawać oficjalne certyfikaty, wprowadzi na rynek rzesze nowych specjalistów i przywiąże ich do swoich produktów.
- Czy wyobrażacie sobie, że stylistki z wieloletnim doświadczeniem, mistrzynie europejskie i światowe będą zmuszone zdać egzamin w Semilacu? Poziom naszej pracy ocenia się jako jeden z najwyższych na świecie. Czeka nas wojna cenowa, drastyczny spadek poziomu usług, zniszczenie latami wypracowanej branży - czytamy w apelu i ostrzeżeniu organizacji stylistów paznokci.
W grze są oczywiście duże pieniądze. 34 proc. Polek maluje paznokcie lakierem hybrydowym wynika z badań Kantar Millward Brown, przeprowadzonych w 2017 roku. Z kolei 35 proc. stosuje do upiększania paznokci odżywki, lakiery klasyczne i żele. Jednak 31 proc. polskich kobiet nie maluje paznokci wcale i właśnie o te potencjalne klientki toczy się bezpardonowa walka.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl