"Poznań za pół ceny" znów przyciągnął tłumy
• W tym roku akcja "Poznań za pół ceny" odbyła się już po raz dziewiąty
• Taniej można było zjeść w restauracjach, zwiedzić muzea i przenocować w hotelach
• Jak zwykle przygotowano też mnóstwo dodatkowych atrakcji turystycznych
Gdy 9 lat temu po raz pierwszy organizowano akcję "Poznań za pół ceny", jej celem było zachęcenie turystów, aby długi weekend spędzili w stolicy Wielkopolski. Wabikiem miało być obniżenie cen w hotelach, restauracjach i muzeach oraz innych punktach usługowych nastawionych na zyski z turystyki.
Akcja okazała się takim sukcesem, że szybko zaczęły ją kopiować inne miasta, ale w Poznaniu każda kolejna edycja cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Nie inaczej było w tym roku, kiedy 30 kwietnia i 1 maja łącznie można było skorzystać aż ze 165 różnego rodzaju atrakcji.
Jak zawsze były wśród nich też takie, które przygotowano specjalnie z myślą o "Poznaniu za pół ceny". Przebojem okazały się bezpłatne wycieczki z przewodnikiem po różnych zakątkach miasta. W spacerze po Łazarzu z Grupą Przewodników PoPoznaniu.pl uczestniczyło około 160 osób. Z kolei w VIII Fortecznym Weekendzie, który w tym roku był poświęcony architekturze przemysłowej Lubonia oraz Międzynarodowym Targom Poznańskim, wzięło udział około 1,5 tys. osób.
Wyjątkowo różnorodnie w tym roku prezentowała się kategoria "Rekreacja i warsztaty". To w niej znalazło się oblegane Nowe Zoo i inne nowości. Wśród nich m.in. "GearUp!", czyli symulator samolotu pasażerskiego oraz galeria rzeczywistości wirtualnej "Virtual Quest". Poza tym można było też za pół ceny wybrać się na baseny, do parków liniowych, aquaparków w Swarzędzu i Kórniku, na ściany wspinaczkowe, korty tenisowe, kursy sztuk walki, a także na wycieczkę Mosińską Kolej Drezynową.
- Bardzo nas cieszy, że dla coraz większej liczby turystów "Poznań za pół ceny" jest powodem, by odwiedzić Poznań. To także okazja, by przekonać się, jak różnorodna jest oferta turystyczna Poznania i jego okolic - mówi Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która jest organizatorem akcji. - Po blisko dziesięciu latach istnienia, impreza na dobre wpisała się w kalendarz poznańskich wydarzeń. Pierwsze pytania o program i poszczególne atrakcje docierają do nas już w styczniu - dodaje.
Ile dokładnie osób odwiedziło w miniony weekend Poznań i skorzystało z akcji? Dowiemy się za kilka tygodni, gdy zostanie zaprezentowany raport przygotowywany przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .