Polska wersja europejskiego magazynu cafebabel.com
Wirtualny obiad z osobistością europejską, kalendarz z aktualnymi wydarzeniami, zwalczanie lęków trapiących Europejczyków, co tydzień nowy temat przewodni - to wszystko można znaleźć w europejskim magazynie internetowym www.cafebabel.com. Właśnie zainaugurowano jego polską wersję - cafebabel.com/pl.
02.02.2006 | aktual.: 02.02.2006 14:07
Jesteśmy jedynym magazynem, który oferuje siedem wersji językowych. Miesięcznie czyta nas 150 tys. ludzi - podkreślił członek zespołu redakcyjnego Piotr Kaczyński na konferencji w Biurze Informacyjnym Parlamentu Europejskiego w Warszawie.
Cafebabel istnieje od pięciu lat; funkcjonuje w 13 krajach Europy. Nad każdym numerem pracuje siedmiu stałych pracowników i 450 wolontariuszy. Celem magazynu jest przedstawianie bieżących wydarzeń z europejskiej perspektywy.
Twórcy podkreślają, że każdy, kto chce wyrazić swoją opinię nt. spraw europejskich, może to zrobić za pomocą magazynu. Cafebabel to ruch ludzi, którzy chcą działać. Chcemy budować Europę "od dołu". To ludzie, a nie instytucje, tworzą Europę - wyjaśniał Kaczyński.
Ludzie często pytali mnie, dlaczego otwieramy polską wersję Cafebabel. Odpowiadałem im, że niewłączając Polaków nie zrobilibyśmy ważnego kroku naprzód w europejskiej debacie - podkreślił jeden z twórców magazynu Francuz Alexander Heully.
Prezes Fundacji Roberta Schumana Piotr Nowina Konopka uważa, że ta inicjatywa jest nie mniej ważna niż szczyty europejskie. Państwo wiecie, jakie są losy decyzji szczytów europejskich? Zbiera się dwudziestu pięciu najważniejszych, debatują, mają trudności w znalezieniu kompromisu, świat się tym fascynuje. Ale na dłuższą metę, to co nas interesuje, to nie jest decyzja szczytu, tylko to co dzieje się podskórnie. Życzę Cafebabel, aby była tym podskórnym nurtem wpływającym na losy Europy - powiedział Nowina-Konopka.
Redakcja polskiej wersji językowej Cafebabel mieści się w siedzibie Fundacji Roberta Schumana. Jej redaktorem jest 23-letnia Natalia Sosin, której pomaga 20 wolontariuszy.