Polska Press na sprzedaż? Orlen zmienia strategię
- Nie wiem, po co my się mamy zajmować na przykład wydawaniem prasy - stwierdził w czwartek Ireneusz Fąfara, nowy szef Orlenu. Władze koncernu chcą skupić się na głównych obszarach działalności. Nowa strategia firmy ma zostać opublikowana do końca roku.
Prezes Orlenu Ireneusz Fąfara w czwartek podczas konferencji prasowej przedstawił wizję Orlenu. Wskazał, że zostanie ona zawarta w strategii, którą koncern przedstawi do końca tego roku. Obecny szef koncernu pracował już w firmie - od wiosny 2010 r. kierował litewską spółką ówczesnego PKN Orlen - Orlen Lietuva.
- Jak wszedłem do grupy, którą znałem z przeszłości, to ona była dosyć prosta: kupowaliśmy ropę, przetwarzaliśmy ją w produkty rafineryjne, petrochemiczne, sprzedawaliśmy detal, nawozy sztuczne, zaczynaliśmy produkować energię elektryczną - podkreślił na wstępie konferencji.
Polska Press na sprzedaż? "Nie wiem, po co my się mamy zajmować na przykład wydawaniem prasy"
Fąfara wskazał, że cele zarządu na ten rok to m.in. przede wszystkim przywrócenie właściwego ładu korporacyjnego w firmie, bezpieczeństwo pracowników, skupienie się na najbardziej obiecujących projektach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Decyzje co do uproszczenia struktury grupy Orlen mogą nie nastąpić szybko. - Te elementy chcemy uwzględnić w strategii, którą zamierzamy przedstawić do końca roku. Chcielibyśmy na pewno uprościć najbardziej jak się da firmę, skoncentrować się na tym, co jest najważniejsze - zapowiedział Ireneusz Fąfara.
Wśród tematów, które poruszył, znalazła się także kwestia należących do Orlenu mediów, czyli grupy Polska Press. - W tej chwili to jest olbrzymi koncern mający bardzo wiele obocznych działalności, których sens posiadania przez tak wielki koncern jest co najmniej wątpliwy - mówiąc językiem dyplomatycznym. Nie wiem, po co my się mamy zajmować na przykład wydawaniem prasy - stwierdził.
Źródło: PAP/Wirtualne Media