Polacy pozytywnie oceniają pomysły Giertycha
Z sondażu przeprowadzonego przez Polską Grupę Badawczą (PGB) wynika, że większość społeczeństwa dobrze ocenia propozycje wicepremiera, ministra edukacji Romana Giertycha - poinformował na konferencji prasowej wiceminister edukacji Sławomir Kłosowski.
30.08.2006 | aktual.: 30.08.2006 18:32
Wyników badań opublikowanych przez "Rzeczpospolitą" nie chcę komentować. Chcę polecić lekturę wyników innych badań - powiedział.
"Rz" opublikowała wyniki sondażu przeprowadzonego na jej zlecenie przez Gfk Polonia. Wynika z nich, że większość badanych krytycznie ocenia propozycje Giertycha.
Jak czytamy w sondażu PGB opublikowanym na stronie internetowej resortu edukacji, zapowiedzianą przez ministra edukacji walkę z dilerami narkotyków w szkołach pozytywnie oceniło 90% badanych (56% oceniło ją bardzo dobrze, a 34% dobrze). 85,3% pozytywnie oceniło pomysł instalacji bramek internetowych w szkolnych komputerach (48,4% uznało, że to bardzo dobry pomysł, a 36,9%, że dobry). Propozycję wprowadzenia mundurków szkolnych dobrze lub bardzo dobrze oceniło 47,2%.
Z sondażu PGB wynika także, że 71,5% respondentów popiera pomysł ujednolicenia podręczników szkolnych i zmniejszenia ich kosztów (31,6% oceniło ją bardzo dobrze, a 39,9 proc. dobrze). 40,2 proc. ankietowanych ocenia pozytywnie propozycję wprowadzenia lekcji wychowania patriotycznego (11,4% uznało, że jest bardzo dobra, a 28,8%, że dobra). Natomiast 36,7% pozytywnie oceniło zamysł lustracji nauczycieli.
Sondaż przeprowadzono 5-7 sierpnia na próbie 1012 dorosłych osób. Zastosowano metodę bezpośredniego wywiadu ankietowego.
Z sondażu Gfk Polonia wynika zaś, że 21% badanych uważa, że tzw. amnestia maturalna była dobrym posunięciem, bo więcej młodych ludzi będzie mogło podjąć studia jeszcze w tym roku. 38% uważa, że uczelnie stracą zaufanie do nowej matury i zaczną znów organizować egzaminy wstępne. Jedna trzecia (34%) obawia się, że po obniżeniu wymagań maturalnych wykształcenie średnie straci w oczach pracodawców.
41% badanych jest za tym, by ocena ze sprawowania miała wpływ na promocję do następnej klasy, 52% jest przeciw. 66% respondentów uważa zaś za zły pomysł rozdzielenia lekcji historii na dzieje Polski i historię powszechną. Inne zdanie ma 21% badanych.
Badanie Gfk Polonia przeprowadzono 18-20 sierpnia na próbie 983 dorosłych Polaków.