Trwa ładowanie...
d417qhx
12-03-2008 08:00

Polacy nie ufają niezależnym, niemarkowym stacjom paliwowym


Jak wynika z badań PBS DGAprzedstawionych w raporcie "Stacje paliw:
wygrywa marka" punkty sprzedaży paliw należące do markowych sieci
mają w oczach Polaków istotną przewagę nad niezależnymi,
niemarkowymi stacjami.

d417qhx
d417qhx

Prawie 36% Polaków uważa, że punkty należące do znanych sieci oferują paliwa wyższej jakości. Tylko 3% ma odmienne zdanie. Polacy lepiej oceniają też bogactwo oferty i obsługę na stacjach należących do znanych sieci.

Raport przedstawia też najchętniej wybierane marki sieciowe. Wśród nich pierwsze miejsce zajmuje Orlen. Tę markę wybiera 45% badanych, a na wsi i w małych miastach nawet ponad 50%. Dwie następne marki pozostają w tyle. BP najczęściej wybiera 11% respondentów, a Shell 9%. Tylko w największych miastach BP niemal zrównuje się z Orlenem.

Z raportu wynika też, że najważniejszym dla Polaków kryterium przy wyborze stacji jest jakość paliwa. Taką opinię wyraża aż 2/3 badanych. Jest to najważniejsze kryterium dla wszystkich grup badanych, ale szczególnie istotne jest dla osób z wyższym wykształceniem i o najwyższych zarobkach.

Mimo, że badani bardzo rzadko deklarują, że przynależność stacji do znanej sieci ma dla nich znaczenie - przyznaje to zaledwie 3% respondentów - to ostatecznie dokonywane wybory przeczą tej deklaracji. Trzy najsilniejsze na polskim rynku marki są wybierane przez niemal 70% badanych.

d417qhx

"W świadomości kierowców funkcjonuje przekonanie, że główną cechą odróżniającą niezależne stacje paliw od stacji sieciowych, jest niska jakość paliwa. Nie biorąc pod uwagę cen paliwa, jego jakość i uczciwość sprzedawców są najważniejszymi czynnikami oceny stacji. Zatem pomimo postrzeganych różnic w cenach paliwa na korzyść niezależnych stacji, taki wizerunek małych stacji z pewnością będzie silnym impulsem do dalszej konsolidacji rynku." - dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA.


Raport On Board PR "Stacje paliw: wygrywa marka" jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu przygotowywanych we współpracy z PBS DGA. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w styczniu 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

d417qhx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d417qhx
Więcej tematów