Polacy nie ufają mediom
Ponad 60 proc. Polaków nie wierzy treściom przekazywanym w radiu i telewizji - wynika z badania European Trusted Brands 2012. W przeciwieństwie do innych Europejczyków, Polacy zdecydowanie bardziej ufają informacjom pozyskanym z Internetu. Dziennikarzom ufa 32 proc. badanych - podaje Press.
14.06.2012 | aktual.: 21.06.2012 13:38
W badaniu European Trusted Brands 2012 mieszkańcy 15 europejskich krajów, w tym Polski, zostali zapytani o zaufanie do mediów. Wyniki pokazują, że Polacy tradycyjne media darzą mniejszym zaufaniem niż Internet. Radiu i telewizji ufa w Polsce 37 proc. respondentów. Odwrotna tendencja występuje w innych krajach europejskich, gdzie media te darzy zaufaniem średnio co drugi ankietowany.
Prasie ufa w Polsce 38 proc. badanych (średnia europejska to 40 proc.).
Dużym zaufaniem cieszy się Internet. Wiadomościom z sieci ufa 56 proc. Polaków, wobec średniej europejskiej wynoszącej 45 proc.
Dziennikarzom ufa w Polsce jedynie 32 proc. ankietowanych, to i tak więcej niż średnia europejska, która wynosi 28 proc.
European Trusted Brands to badanie konsumenckie, przeprowadzane w Europie przez "Reader’s Digest". Wzięło w nim udział 27 467 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza online i wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród bazy prenumeratorów miesięcznika "Reader’s Digest".