Polacy kupują coraz więcej małych aut
Jak donosi "Gazeta Prawna", Polacy coraz częściej kupują nowe małe auta. Jest to spowodowane wysokimi cenami paliw oraz wzrostem sprzedaży większych używanych samochodów.
Z danych Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że w 2007 roku Polacy kupili ponad 17 tysięcy małych samochodów, co stanowiło 5% ogółu sprzedaży nowych aut. W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedano już ponad 5 tysięcy samochodów, co daje ponad 6% udziału w rynku. Jeżeli taka dynamika się utrzyma, pod koniec 2008 roku sprzedaż małych aut może wynieść około 20 tysięcy sztuk - pisze "Gazeta prawna".
Zdaniem ekspertów, przy zakupie samochodu nie należy kierować się tylko wysokością spalania, lecz także szybkością utraty wartości auta. Robert Kulczyk z firmy Info-Ekspert zaznacza, że w Polsce cenione są marki japońskie i niemieckie, gdyż uznawane są za niezawodne i bezawaryjne.