Podcasty pobiją inne formy reklamy?
Odkąd uruchomiono iTunes, podcasty zyskały na ważności i mogą zagrozić innym formom reklamy.
26.07.2006 06:38
Według raportu Nielsen Analytics zatytułowanego „The economics of podcasting” ponad 6 procent Amerykanów mających dostęp do Internetu, a więc prawie 9 milionów osób, ściągnęło w zeszłym miesiącu przynajmniej jeden podcast. Około 10 procent z nich to stali użytkownicy korzystający z tego typu usług ponad 8 razy w tygodniu. Co ciekawe, 38 procent częstych słuchaczy podcastów mówi, że odkąd zaczęli z nich korzystać, rzadziej słuchają radia.
Liczba pobrań najpopularniejszych podcastów sięga 2 milionów, co pozwala im funkcjonować jako nośnik reklamowy głównego nurtu. Niestety około 60 procent osób korzystających z nich – znakomita większość w tej grupie to mężczyźni – przewija reklamy, wykazało badanie. Kobiety robią to częściej, 67 procent spośród nich zawsze przewija reklamę. Z tego powodu firmy umieszczające reklamy w podcastach szukają bardziej efektywnych sposobów dotarcia do klienta. Ich przekaz jest więc często umieszczony w treści programu bądź też sam prowadzący poleca produkt.
Ponadto badanie wykazało, że przeciętna długość podcastu wynosi 44 minuty. Przewiduje się, że zmniejszy się ona po wprowadzeniu ich odpowiednika w wersji wideo.