PolitykaPoczta Polska wycofała się z produkcji znaczków pocztowych upamiętniających 25. Finał WOŚP. Dobies dla WP: jest nam przykro

Poczta Polska wycofała się z produkcji znaczków pocztowych upamiętniających 25. Finał WOŚP. Dobies dla WP: jest nam przykro

Poczta Polska wycofała się z produkcji znaczków pocztowych upamiętniających 25. Finał WOŚP. Dobies dla WP: jest nam przykro
Źródło zdjęć: © PAP | Jakub Kaczmarczyk
18.11.2016 12:23, aktualizacja: 19.11.2016 12:03

• Poczta Polska zaproponowała nadzorującemu ją ministrowi infrastruktury, by wyłączył z planu emisyjnego na 2017 rok znaczek związany z 25. Finałem WOŚP

• Decyzję uzasadniała "ograniczeniem kosztów związanych z zasobami niesprzedanych znaczków pocztowych"

• Dobies dla WP: ramy współpracy zostały okrojone, jest nam przykro

"Poczta Polska z okazji 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wyemituje specjalną kartkę pocztową. Jednocześnie w tym roku Poczta Polska nie wyda znaczka pocztowego, a będzie promować walory poświęcone Orkiestrze z lat ubiegłych, które się nie sprzedały" - czytamy na stronie PP. - Zależy nam na tym, aby promować ważne i potrzebne inicjatywy dla naszych obywateli. Z tego powodu postanowiliśmy w tym roku partycypować w Finale WOŚP, tak jak w latach poprzednich, wydając kartkę z nadrukowanym znakiem opłaty pocztowej (nadrukowany znaczek), dedykowaną „25.Finałowi Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy” - podkreśla Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Poczta Polska współpracowała z Orkiestrą nieprzerwanie od drugiego finału, czyli od 1994 roku. W tym roku WOŚP zbiera pieniądze na ratowanie życia dzieci i zapewnienie opieki seniorom.

Kilka tygodni temu Poczta Polska zaproponowała nadzorującemu ją ministrowi infrastruktury, by wyłączył z planu emisyjnego na 2017 rok znaczek związany z 25. Finałem WOŚP - informuje OKO.press.

"Jest nam bardzo przykro, ale musimy Was poinformować, że najbliższy - 25. Finał WOŚP - nie znajdzie się na znaczku pocztowym. Pierwszy raz od kilku lat" - napisała na Facebooku WOŚP. - Rzeczywiście zmieniły się zasady współpracy, otrzymaliśmy tę informację drogą mailową z Działu Filatelistyki Poczty Polskiej. Zwróciliśmy się z prośbą o wyjaśnienia do Poczty Polskiej i min. infrastruktury, lecz na razie nie dostaliśmy odpowiedzi. Znaczek był wcześniej w planie emisji, ale decyzja uległa zmienia - mówi WP rzecznik prasowy WOŚP Krzysztof Dobies. Dodaje, że nie można mówić o współpracy finansowej - podobnie jak w przypadku emisji okolicznościowej monety NBP - wsparcie Poczty dla WOŚP miało charakter symboliczny i wizerunkowy.

Rzecznik WOŚP wyjaśnia, że sam nawiązał kontakt z rzecznikiem Poczty, zaraz po tym jak otrzymał pytania od OKO.Press. - I to, co działo się później to już właściwie tylko reakcja na prasowe zamieszanie - dodaje.

Stany magazynowe znaczków każdy klient Poczty może sprawdzić w jej sklepie internetowym. Dostępność wszystkich znaczków z Orkiestrą Owsiaka, z ubiegłych lat, określana jest na stronie internetowej jako „średnia”.

W ubiegłym roku przedstawicielka Poczty, uczestnicząca w 24. Finale WOŚP twierdziła, że znaczki Orkiestry cieszą się dużą popularnością. Według danych podawanych przez Pocztę, w 2015 r. klienci kupili 459 tys. z 540 tys. wydanych znaczków. Poczta informowała niedawno, że sprzedano ponad połowę z 480-tysięcznego nakładu - informuje OKO.press.

Z nieoficjalnych informacji uzyskanych przez OKO.press wynika, że ministerstwo infrastruktury obawiało się reakcji opinii publicznej na decyzję o zakończeniu współpracy z Orkiestrą. Jak udało się ustalić dziennikarzom, minister Andrzej Adamczyk zwrócił się do władz Poczty o dodatkowe uzasadnienie wniosku.

Poczta wskazała na wysoki koszt produkcji znaczków – 90 473 zł. W zamian zaproponowała produkcję kartki pocztowej - koszt produkcji ma wynieść 8 tys. zł. Kartki z WOŚP wydawane były przez Pocztę również w minionych latach – tylko, że nie zamiast, lecz obok znaczka. Ministerstwo zaakceptowało propozycję Poczty.

WP,OKO.press

Zobacz też: "Polskie produkty muszą być doskonałej jakości i w dobrych cenach"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (817)
Zobacz także