Trwa ładowanie...

Pociągi z Piły dojadą do Poznania o 40 minut szybciej!

W przyszłym roku rozpocznie się modernizacja 93-kilometrowego odcinka torów kolejowych między Poznaniem a Piłą. Dzięki inwestycji czas podróży między obu miastami ma się skrócić nawet o 40 minut.

Pociągi z Piły dojadą do Poznania o 40 minut szybciej!Źródło: WP.PL, fot: Zenon Kubiak
d2odqi5
d2odqi5

Chociaż odległość Poznania do Piły wynosi niespełna 100 kilometrów, podróż pociągiem z jednego miasta do drugiego wynosi dziś prawie dwie godziny. Wszystko z powodu fatalnego stanu torów. W niektórych miejscach pociągi muszą dziś zwalniać do 30 km/h.

Na szczęście w ciągu najbliższych czterech to się zmieni. Właśnie podpisano list intencyjny w sprawie realizacji czterech inwestycji w infrastrukturę kolejową w województwie wielkopolskim w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Najważniejszą z nich jest właśnie modernizacja linii kolejowej Poznań – Chodzież – Piła.

- Modernizacja linii łączącej Piłę z Poznaniem to pierwszy przetarg finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego nowej perspektywy unijnej i zarazem kluczowy projekt dla poprawy transportu kolejowego w Wielkopolsce – mówi Andrzej Filip Wojciechowski, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – W ramach Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych realizowanej przez PLK chcemy położyć duży nacisk na dobre skomunikowanie ośrodków, do których tysiące pasażerów podróżują do pracy czy szkoły – dodaje.

Przetarg ogłoszono pod koniec września, a 7 października udało się uzyskać decyzję środowiskową kluczową dla możliwości rozpoczęcia prac. Inwestycja rozpocznie się w przyszłym roku i zakończy w 2019 r. Koszt oszacowano na około 500 mln zł.

d2odqi5

Prace obejmą nie tylko modernizację torów, ale też nowe centra sterowania ruchem, przebudowę peronów, a na stacjach w Chodzieży i Pile w przejściach podziemnych znajdą się windy, co ułatwi podróż rodzicom z dziećmi oraz podróżnym z ciężkim bagażem.

Oprócz modernizacji linii Poznań – Chodzież – Piła władze województwa podpisały też list intencyjny w sprawie mniejszych inwestycji kolejowych. Chodzi o rewitalizację linii kolejowej na 25-kilometrowym odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa (koszt – 70 mln zł), rewitalizację linii kolejowej na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn (koszt – 45 mln zł) oraz budowy rozjazdu kolejowego na linii Oleśnica – Chojnice (szlak Września – Miłosław) wraz z robotami towarzyszącymi (koszt – 4,3 mln zł).

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

d2odqi5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2odqi5
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj