"Playboy", "Cosmopolitan", "Esquire" przestaną istnieć w Polsce. Wydawca stawia na nowe technologie
Z polskiego rynku zniknie "Playboy", "Cosmpolitan", "Harper's Bazaar" i kilka innych tytułów. Wydawca szuka nowych celów biznesowych. Przeprowadzi masowe zwolnienia.
13.11.2019 15:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
"Playboy" i "Cosmopolitan" znikną z kiosków. Wydawnictwo podjęło decyzję
Polskie wydania popularnych na Zachodzie czasopism lifestyle'owych zakończą swój żywot w 2019 roku. Wydawca, Marquard Media Polska, nie jest już zainteresowany ich drukiem.
"Segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych, mających na celu jego uzdrowienie. Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu" – podał w oświadczeniu Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.
Grudniowe numery takich czasopism, jak "Playboy", "Cosmopolitan", "CKM", "Esquire" i "Harper's Bazaar" będą ostatnimi na polskim rynku. Około 70 procent pracowników Marquarda w Polsce straci pracę.
To koniec "Playboya" i "Cosmopolitana". Milionowe straty wydawcy
Polski wydawca "Playboya", Marquard Media Polska, powstał w 1992 roku. Spółka należy do Marquard Media International z siedzibą w Szwajcarii. Do firmy należały także między innymi takie tytuły jak "Oliwia" i "Pani Domu" oraz serwisy internetowe Kozaczek.pl i Papilot.pl. Teraz Marquard zamierza zainwestować w aplikacje shoppingowe i sprzedaż powierzchni reklamowej w internecie.
Jeszcze pod koniec 2018 roku Bijan Khezri deklarował, że "prasa wróci". Firma miała rozwijać się w trzech segmentach: tak zwanych czasopism dla panów, dla pań i lifestyle'owych. Marquard zrezygnował wtedy z wydawania niewystarczająco dochodowych czasopism "Hot Moda” i "Shape". Firma przechodziła restrukturyzację, mającą ograniczyć straty, które według portalu wirtualnemedia.pl wyniosły w 2018 roku ponad 10 milionów złotych.
Masz news, zdjęcie lub film? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl