PolskaPIH o oszustwach w hipermarketach

PIH o oszustwach w hipermarketach

Doliczanie przez kasjerki kwot za niezakupione towary jest jedną z najczęstszych nieprawidłowości, ujawnionych przez Inspekcję Handlową w poniedziałek, w najnowszej ogólnopolskiej okresowej kontroli, przeprowadzonej w 47 hipermarketach.

27.08.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Poza tym nadal stwierdzano nieprawidłowości ujawniane w poprzednich kontrolach, m.in. różnice - na niekorzyść klientów - pomiędzy ceną towaru oferowanego w promocji a ceną pobieraną w kasie; sprzedaż produktów przeterminowanych, niekompletnych, źle oznakowanych. Istotnym mankamentem hipermarketów jest, w ocenie Inspekcji - utrudniony dostęp klientów do kompetentnych pracowników stoisk, w celu uzyskania dodatkowej, pełnej informacji o towarach znajdujących się w ofercie handlowej.

Nieprawidłowości stwierdzono we wszystkich kontrolowanych obiektach, łącznie zakwestionowano ponad 1000 partii towarów (17,5% zbadanych). Nałożono 42 mandaty karne, skierowano 30 wniosków do kolegium ds. wykroczeń.

Kontrola została przeprowadzona w położonych głównie na obrzeżach dużych miast 47 hipermarketach, takich jak Auchan, Real, Geant, HIT, Billa, Praktiker, Carrefour. (pw)

hipermarketinspekcjaauchan
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)