PolskaPIH o oszustwach w hipermarketach

PIH o oszustwach w hipermarketach

Doliczanie przez kasjerki kwot za niezakupione towary jest jedną z najczęstszych nieprawidłowości, ujawnionych przez Inspekcję Handlową w poniedziałek, w najnowszej ogólnopolskiej okresowej kontroli, przeprowadzonej w 47 hipermarketach.

27.08.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Poza tym nadal stwierdzano nieprawidłowości ujawniane w poprzednich kontrolach, m.in. różnice - na niekorzyść klientów - pomiędzy ceną towaru oferowanego w promocji a ceną pobieraną w kasie; sprzedaż produktów przeterminowanych, niekompletnych, źle oznakowanych. Istotnym mankamentem hipermarketów jest, w ocenie Inspekcji - utrudniony dostęp klientów do kompetentnych pracowników stoisk, w celu uzyskania dodatkowej, pełnej informacji o towarach znajdujących się w ofercie handlowej.

Nieprawidłowości stwierdzono we wszystkich kontrolowanych obiektach, łącznie zakwestionowano ponad 1000 partii towarów (17,5% zbadanych). Nałożono 42 mandaty karne, skierowano 30 wniosków do kolegium ds. wykroczeń.

Kontrola została przeprowadzona w położonych głównie na obrzeżach dużych miast 47 hipermarketach, takich jak Auchan, Real, Geant, HIT, Billa, Praktiker, Carrefour. (pw)

hipermarketinspekcjaauchan
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)