PIH o oszustwach w hipermarketach
Doliczanie przez kasjerki kwot za niezakupione towary jest jedną z najczęstszych nieprawidłowości, ujawnionych przez Inspekcję Handlową w poniedziałek, w najnowszej ogólnopolskiej okresowej kontroli, przeprowadzonej w 47 hipermarketach.
27.08.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Poza tym nadal stwierdzano nieprawidłowości ujawniane w poprzednich kontrolach, m.in. różnice - na niekorzyść klientów - pomiędzy ceną towaru oferowanego w promocji a ceną pobieraną w kasie; sprzedaż produktów przeterminowanych, niekompletnych, źle oznakowanych. Istotnym mankamentem hipermarketów jest, w ocenie Inspekcji - utrudniony dostęp klientów do kompetentnych pracowników stoisk, w celu uzyskania dodatkowej, pełnej informacji o towarach znajdujących się w ofercie handlowej.
Nieprawidłowości stwierdzono we wszystkich kontrolowanych obiektach, łącznie zakwestionowano ponad 1000 partii towarów (17,5% zbadanych). Nałożono 42 mandaty karne, skierowano 30 wniosków do kolegium ds. wykroczeń.