Pełne półki w sklepach - to sukces wolnej Polski
Pełne półki w sklepach to najczęściej
wskazywany przez Polaków sukces ostatniego dwudziestolecia -
wynika z sondażu TNS OBOP z okazji 20. rocznicy zmian ustrojowych.
Z kolei pojawienie się bezrobocia było najczęściej wskazywaną
porażką.
Ocena netto (różnica między odsetkiem ocen pozytywnych i negatywnych) jest najwyższa dla pełnych półek w sklepach (94%). Dalej znajdują się możliwość wyjazdów i pracy za granicą (84%), wejście do UE i NATO (oba po 72%) oraz ogólny wzrost zamożności (56%).
Polacy najbardziej podzieleni są w ocenie stanu bezpieczeństwa obywateli. Wyraźny podział widać w ocenach Planu Balcerowicza, prywatyzacji gospodarki oraz sytuacji polskiego rolnictwa.
Jak podkreśla TNS OBOP w raporcie z badania, oceny netto nie informują po prostu o wadze tych wydarzeń, lecz o zgodności ich ocen w społeczeństwie.
Sondaż TNS OBOP zrealizowany został w dniach 7-10 maja 2009 r. na reprezentatywnej, losowej ogólnopolskiej próbie 1000 osób od 15. roku życia.