PolskaOto przyczyna awaryjnego lądowania boeinga na Okęciu?

Oto przyczyna awaryjnego lądowania boeinga na Okęciu?

Uszkodzenie instalacji hydraulicznej w Boeingu 767, który 1 listopada awaryjnie lądował na Okęciu, mogło spowodować oblodzenie i zablokowanie zamków zwalniających podwozie samolotu - taką hipotezę publikuje "Nasz Dziennik".

Oto przyczyna awaryjnego lądowania boeinga na Okęciu?
Źródło zdjęć: © PAP | Leszek Szymański

Problemy załogi samolotu mogły zacząć się od awarii systemu hydraulicznego wypuszczania podwozia, którego usterkę piloci odnotowali tuż po starcie z Newark. To prawdopodobnie wtedy z centralnego systemu hydraulicznego "uciekła" znaczna część płynu, którym zostały oblane elementy podwozia.

Specjalista z zakresu hydrauliki siłowej, na którego powołuje się "Nasz Dziennik", powiedział gazecie, że choć stosowane w układach hydraulicznych płyny produkowane na bazie glikoli mają niską temperaturę zamarzania, to jednak w przypadku ich ubytku poza instalację łączą się z cząstkami wody i zamarzają.

Gdy samolot się wznosił, przechodził przez chmury, rozlany płyn absorbował wilgoć i obniżał swoje parametry użytkowe, aż w końcu zamarzł. W efekcie załoga przygotowująca nad Warszawą maszynę do lądowania, nie była w stanie zwolnić zamków utrzymujących golenie podwozia.

Oblodzenie tłumaczy też, dlaczego technicy po uniesieniu samolotu szybko wypuścili podwozie: zamek w samolocie stojącym kilkanaście godzin na pasie startowym lotniska Okęcie mógł odtajać i udało się go zwolnić z kokpitu po zamknięciu obwodu systemu elektromechanicznego, pisze "Nasz Dziennik".

Źródło artykułu:PAP
lotboeing 767okęcie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (279)