PolskaObóz koncentracyjny w reklamie imprezy techno

Obóz koncentracyjny w reklamie imprezy techno

Hausewitz - szokujący klip reklamujący technoparty, z wykorzystaniem archiwalnych zdjęć dawnego obozu Auschwitz-Birkenau wciąż krąży w sieci. Na tej samej witrynie można zobaczyć koszmarne fotomontaże, rysunki i zdjęcia, poniżające ofiary hitlerowskiej machiny zagłady - alarmuje "Gazeta Krakowska".

20.12.2006 | aktual.: 20.12.2006 06:48

Hausewitz stał się głośny w sierpniu ubr, kiedy klip autorstwa holenderskiego studenta pojawił się na witrynie organizacji Geenstijl.

23-letni Dicky Thijssen, postanowił zaprosić fanów muzyki techno na party. W przygotowanym na tę okoliczność klipie wykorzystał archiwalne zdjęcia z obozu zagłady Auschwitz-Birkenau. Rytmiczna muzyka przeplatała się z wizerunkami bestialsko zamordowanych i obrazami miejsca zagłady, a także zdjęciami nazistowskich oprawców. Autor zadrwił m.in. z obozowych łaźni, w których hitlerowcy mordowali więźniów cyklonem B.

W wyniku polskich i międzynarodowych protestów organizacja Geenstijl usunęła klip ze swej strony, a w maju br. sąd w Rotterdamie skazał studenta na 40 dni pracy społecznie użytecznej za ohydną reklamę. Zdaniem Temidy, już sam tytuł filmowego materiału "Housewitz. Taniec czyni wolnym" był obraźliwy.

Niestety żenujący klip nadal krąży w sieci. "Gazeta Krakowska" znalazła go na stronie The Heretical Press. Serwer, który go emituje jest ulokowany najprawdopodobniej w USA. Niewykluczone jednak, że autorzy maskują się i zmieniają oficjalne dane. Sami zresztą informują, że strona będzie umieszczana co jakiś czas na różnych serwerach ze względu na cenzurę i brak tolerancji dla "innego punktu widzenia". (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)