Nowe gabinety dla urzędników z Ministerstwa Zdrowia
Pacjenci narzekają na służbę zdrowia,
lekarze chcą więcej zarabiać, a resort zdrowia przekonuje, że
pieniędzy jest zbyt mało. Tymczasem o kosztownym prezencie dla
urzędników głównej inspekcji sanitarnej pisze "Życie
Warszawy".
28.12.2007 | aktual.: 28.12.2007 06:08
Ministerstwo Zdrowia nieustannie narzeka na brak pieniędzy, ale gdy chodzi o gabinety dla urzędników, bez trudu potrafi je znaleźć. Dlatego chce eksmitować z budynku resortu Główny Inspektorat Sanitarny. Za dwa lata GIS ma się przeprowadzić do nowej siedziby na warszawskiej Pradze. Jednak zanim to nastąpi, w nowe lokum trzeba zainwestować ponad 35 mln złotych. Tyle bowiem potrzeba na remont zrujnowanego budynku - informuje stołeczny dziennik.
Właśnie rozstrzygnięto przetarg na rozbudowę i modernizację budynku przy Targowej 65. Inwestycja pochłonie ponad 35,7 mln złotych, a jej wykonawcą będzie stołeczna firma Polimex-Mostostal S.A.
W budynku trzeba m.in. wstawić okna, wymienić dach, odrestaurować elewację i zmienić układ pomieszczeń. Gmach będzie też powiększony o ponad 1000 mkw. Skąd wezmą się pieniądze na ten cel? "Z części budżetu państwa przeznaczonej na zdrowie. Projekt budżetu na przyszły rok zakłada, że w 2008 roku wydamy 10 mln złotych na ten cel - informuje resort zdrowia.
GIS obecnie nie ma własnej siedziby. Wynajmuje ok. 1500 mkw. w budynku resortu zdrowia przy ul. Długiej. I choć płaci za to kilkaset tysięcy złotych rocznie, to musi się wynieść. Wcale nie chcę się przenosić - mówi "ŻW" Andrzej Wojtyła, główny inspektor sanitarny. Niestety, nie mam wyboru. Ministerstwo Zdrowia się rozrasta, brakuje im pomieszczeń, więc zabierają je nam, a na dodatek podwyższają jeszcze czynsz - tłumaczy. Przyznaje jednak, że przeprowadzki nie da się uniknąć, bo złe warunki wytyka już inspekcja pracy.
Inwestycja w nową siedzibę dla GIS nie oburza Marka Balickiego (LiD) z Sejmowej Komisji Zdrowia. Kwota 35 mln złotych nie uzdrowi naszej opieki zdrowotnej. Skoro oczekujemy od urzędników dobrej pracy, to musimy zapewnić im godne warunki do jej wykonywania - mówi. Zastrzega jednak, że obok dbałości o komfortowe warunki pracy, resort ma dużo ważniejsze problemy - czytamy w "Życiu Warszawy". (PAP)