Nokia zdominowała rynek telefonów komórkowych
Nokia sprzedaje średnio 1,1 miliona telefonów komórkowych dziennie
- wynika z danych firmy badawczej IDC.
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 272,9 miliona telefonów komórkowych - o 16,2 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
37 procent rynku (100,8 miliona sprzedanych komórek) zdobyła fińska Nokia, która zanotowała wzrost sprzedaży o 28,6 procenta.
Na drugie miejsce wskoczył Samsung, który w II kwartale sprzedał 37,4 miliona swoich urządzeń (wzrost o 48,4 procenta w porównaniu z II kwartałem 2006). Samsung zepchnął na trzecią pozycję Motorolę, której komórki znalazły 35,5 miliona nabywców (spadek o 31,6 procenta). Na pocieszenie dla Motoroli, firma badawcza IDC odnotowała w swoim raporcie, że amerykański producent sprzedał w II kwartale swój 100-milionowy aparat Razr.
Pierwszą piątkę uzupełniają Sony Ericsson (24,9 miliona sprzedanych komórek, wzrost o 58,6 procenta) oraz LG (19,1 miliona sprzedanych komórek, wzrost o 27,3 procenta).