Nietypowy sposób obchodzenia Święta Flagi
Orzeł z białej czekolady przed Pałacem Prezydenckim
Ten orzeł ma dwa metry i jest słodki - zdjęcia
Przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie stanął orzeł z czekolady. W Dniu Flagi ruszyła wielka akcja społeczna "Orzeł może", która ma przekonać Polaków do okazywania życzliwości, optymizmu i wiary we własne siły.
Akcję zorganizowano w czterech miastach w Polsce: Warszawie, Krakowie, Poznaniu oraz Wrocławiu.
Patronat nad akcją objął prezydent Bronisław Komorowski.
Kampania zakończy się 4 czerwca, w rocznicę pierwszych częściowo wolnych wyborów z 1989 r. - toastem za wolność. Przez cały ten okres organizatorzy chcą rozprawiać się ze "stereotypem Polaka-ponuraka". Na potrzeby kampanii stworzono specjalne logo - na czerwonym tle biały orzeł, który jedno skrzydło składa w charakterystyczny znak OK oraz hasło - "Polaku nie bądź ponury. Rozwiń skrzydła! Dziób do góry!".
(PAP,pg)
Dwumetrowy orzeł
Orzeł ma dwa metry. Został przygotowany z białej czekolady w warszawskiej fabryce E.Wedel.
Radosny pochód ulicami Warszawy
W stolicy akcję zainaugurował "radosny pochód", który przed południem, wyruszył z Ronda de Gaulle'a, przeszedł Nowym Światem na Krakowskie Przedmieście. Tam przed Pałacem Prezydenckim z uczestnikami marszu spotkał się prezydent Bronisław Komorowski.
- Polska to także jest rzecz nas wszystkich, to jest nasze marzenie i każdy może, a nawet powinien cieszyć się z ojczyzny, cieszyć się z symboli narodowych: z polskiej flagi i z polskiego orła, tak jak mu w sercu gra. Byle grała mu Polska w sercu - powiedział Komorowski.
- Niech każdy narodowe symbole przeżywa po swojemu, to wtedy Polska i polskie symbole mogą być wspaniałe, mogą być piękne, a czasem nawet smaczne - podkreślił prezydent.
Orzeł Biały Przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie
Odsłonięcie czekoladowego orła wzbudziło duże zainteresowanie.
- "Orzeł Może" to bardzo fajna akcja, promująca dobre wartości: aktywność, pozytywne nastawienie do świata. Przy okazji to przyjemny sposób na spędzenie popołudnia z dziećmi. One bawią się chyba najlepiej - powiedział jeden z uczestników marszu.
Orzeł i fabryka czekolady
Dwumetrowy orzeł przygotowywany był w fabryce E. Wedel w Warszawie.
Orzeł i fabryka czekolady
Dwumetrowy orzeł przygotowywany był w fabryce E. Wedel w Warszawie.
Akcja "Orzeł może" w czterech miastach
Czekoladowy orzeł to element akcji "Orzeł może", która zorganizowana została w czterech miastach w Polsce. Oprócz Warszawy, akcję zorganizowano również w Krakowie, Poznaniu oraz Wrocławiu.
Helikopter też może
W Poznaniu do akcji zaangażowano helikopter, który z powietrza zrzucał ulotki. Zawierały one nie tylko informacje na temat akcji, ale równie żartobliwe, patriotyczne wierszyki.
Kampania zakończy się 4 czerwca, w rocznicę pierwszych częściowo wolnych wyborów z 1989 r. - toastem za wolność. Przez cały ten okres organizatorzy chcą rozprawiać się ze "stereotypem Polaka-ponuraka". Na potrzeby kampanii stworzono specjalne logo - na czerwonym tle biały orzeł, który jedno skrzydło składa w charakterystyczny znak OK oraz hasło - "Polaku nie bądź ponury. Rozwiń skrzydła! Dziób do góry!".
(PAP,pg)