Niemieccy konsumenci kupią mniej
Niemieccy sprzedawcy spodziewają
się w tym roku spadku sprzedaży detalicznej, już siódmy rok z
rzędu - pisze Sueddeutsche Zeitung w wydaniu, które ukaże się we
wtorek.
20.05.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Gazeta powołuje się na informacje stowarzyszenia przemysłowego HDE.
Przedstawiciele HDE spodziewali się wcześniej, że sprzedaż detaliczna wzrośnie w tym roku w Niemczech o 0,5%. Teraz oceniają, że konsumenci unikają większych zakupów, bo coraz częściej boją się utraty pracy.
HDE podał, że w ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku sprzedaż detaliczna w Niemczech spadła o 4,5% w porównaniu z 2001 rokiem.
Nigdy wcześniej nie było tak ciężko w naszej branży - ocenił prezes HDE Hermann Franzen.
Wolfgang Urban, prezes jednej z największych sieci sprzedaży w Niemczech, KarstadtQuelle, powiedział w wywiadzie dla "Sueddeutsche Zeitung", że nie ma żadnych oznak, iż będzie jakaś poprawa w zachowaniach niemieckich konsumentów, uwzględniając obecną sytuację gospodarczą kraju.
Sprzedaż detaliczna spadała w ciągu wszystkich miesięcy pierwszego kwartału, a bezrobocie rosło przez 14 z ostatnich 16 miesięcy.(and)