PolskaNiedziele handlowe LUTY 2022. Czy 6 lutego jest niedzielą handlową?

Niedziele handlowe LUTY 2022. Czy 6 lutego jest niedzielą handlową?

Czy 6 lutego to niedziela handlowa? Wielu Polaków może zadawać sobie to pytanie. Które sklepy są otwarte 6 lutego? Kiedy najbliższa niedziela handlowa? Sprawdź.

biedronka alejka sklep zakupy handel supermarket dyskont
biedronka alejka sklep zakupy handel supermarket dyskont
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Biedronka

06.02.2022 11:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatni raz niedziela handlowa była w niedzielę 30 stycznia. Była to też pierwsza niedziela handlowa w roku, dzięki której mieliśmy okazję do zrobienia zakupów w ostatni dzień tygodnia. W roku kalendarzowym jest zaledwie 7 niedziel handlowych, które dają możliwość na odwiedzenie galerii handlowej bądź też zrobienie większych zakupów w supermarkecie.

Czy 6 lutego wypada niedziela handlowa?

Przyjdzie nam trochę poczekać do kolejnej niedzieli handlowej, bowiem najbliższa wypada dopiero 10 kwietnia. Tym samym w niedzielę 6 lutego sklepy wielkopowierzchniowe będą zamknięte. Tego dnia jest niedziela niehandlowa.

Zapominalscy będą mieli dziś trudne, ale nie niewykonalne zadanie. Zgodnie z przepisami kilka placówek będzie prowadziło sprzedaż w niedzielę 6 lutego. Sklepy, które będą otwarte tego dnia to m.in.:

  • sklepy osiedlowe, w których klientów obsługuje właściciel,
  • placówki pocztowe,
  • apteki,
  • kwiaciarnie,
  • lokale gastronomiczne,
  • sklepy działające na zasadzie franczyzy, np. Żabka, Carrefour Express),
  • markety na dworcach PKP.

Niedziele handlowe 2022. Harmonogram

  • 30 stycznia 2022 r.
  • 10 kwietnia 2022 r.
  • 24 kwietnia 2022 r.
  • 26 czerwca 2022 r.
  • 28 sierpnia 2022 r.
  • 11 grudnia 2022 r.
  • 18 grudnia 2022 r.

Od 1 lutego 2022 roku zaszły zmiany w ustawie. Znowelizowane zostały przepisy ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta. Od 1 lutego w niedziele niehandlowe otwierać będą się mogły tylko sklepy, które na działalności pocztowej notują co najmniej 40 proc. miesięcznego przychodu ze sprzedaży detalicznej. W praktyce prawie żaden sklep nie jest w stanie spełnić tego warunku.

Komentarze (1)