NetSprint.pl i WP.pl wprowadzają nowy format reklamowy
NetSprint.pl i Wirtualna Polska wprowadziły nową reklamę
kontekstową, która oprócz typowego tekstu reklamowego zawiera
element graficzny. Pozwala to na dodatkowe wyróżnienie produktu.
Adkontekst Exclusive, jak nazywa się nowy produkt wyświetlany w sieci Adkontekst, pozwala klientom NetSprint.pl i WP na wyróżnienie swojej reklamy i tym samym - zwiększenie jej skuteczności. Umożliwia również serwisom partnerskim uzyskanie wyższych przychodów z wyświetlania reklam kontekstowych.
Podobnie jak tradycyjna reklama tekstowa w sieci kontekstowej, Adkontekst Exclusive dopasowuje się do treści artykułów i stron internetowych, a także do charakteru całego serwisu. W praktyce oznacza to, że reklama pojawia się tylko na stronach powiązanych tematycznie z jej zawartością. Nowa forma umożliwia także wyświetlanie na serwisach partnerskich tylko jednej reklamy, a nie kilku, jak w przypadku tradycyjnej wersji.
Jak informują autorzy nowego formatu, inne jego zalety to możliwość łatwego zarządzania kampanią i samodzielnego decydowania o miejscu umieszczenia przekazu. Reklama rozliczana jest w systemie Pay per Click, gdzie klient płaci za każde przejście internauty na jego stronę www.
Adkontekst Exclusive oferowany jest w 2 formach: 'billboard' o rozmiarze 750 x 100 pikseli oraz 'rectangle' o rozmiarze 300 x 250 pikseli. NetSprint.pl i WP.pl planują w przyszłości wzbogacenie oferty o nowe odmiany tej reklamy. Adkontekst Exclusive jest rozliczany w modelu aukcyjnym - reklamodawca sam deklaruje cenę, jaką chce zapłacić za kliknięcie. Minimalna kwota to 50 gr netto. Im wyższa cena, tym częściej reklama będzie prezentowana.