Najgorsze reklamy mijającego roku. To już ostatnia edycja "Chamletów"
W piątek po raz piąty zostaną wręczone "Chamlety" - nagrody za najgorsze reklamy roku. Organizatorzy tłumaczą jednak, że to ostatnia edycja festiwalu.
Pomysłodawcą "Chamletów" jest prof. Michael Fleischer, pracujący na co dzień w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Antynagrody przyznawane są od 2010 r. najgorszym polskim reklamom. Nagrodą "Chamleta" jest statuetka ze zgniecioną kartką papieru, której, już tradycyjnie, żaden z laureatów nie odbiera.
Nagrody przyznawane są w wielu kategoriach - w tym roku będzie ich pięć: reklama drukowana, telewizyjna, internetowa, społeczno-polityczna oraz communication design. Dodatkowo zostanie przyznany EkstraSuperChamlet dla najgorszej reklamy w latach 2010-2014. Do tegorocznej edycji "Chamletów" zgłoszono ok. 350 reklam. Jury konkursowe, w którym zasiądą m.in. prof. Fleischer, prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), prof. Grażyna Habrajska (Uniwersytet Łódzki) czy prof. Piotr Lewiński (Uniwersytet Wrocławski), wyłoni 10 nominowanych i wśród nich jednego zwycięzcę w każdej z kategorii.
Uroczysta gala wręczenia "Chamletów" odbędzie się 28 listopada, o godz. 17.30 w Sali Unii Europejskiej w budynku "D" Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UWr. przy ul. Uniwersyteckiej 7/10 we Wrocławiu. Wstęp na galę jest wolny.
Organizatorzy zapowiadają jednak, że tegoroczna edycja "Chamletów" będzie ostatnią. Jak mówi współorganizator festiwalu, Mariusz Wszołek, po piątym jubileuszu antynagrody chcą rozpocząć coś nowego, ale równie ciekawego.
Na razie nie wiadomo, co planują organizatorzy na następny rok.