"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za kontrowersyjną reklamę
Poważna wpadka jednej z największych firm odzieżowych na świecie. Pokazała reklamę, w której czarnoskóry chłopiec ubrany jest w bluzę z kapturem z napisem "Coolest Monkey In The Jungle", czyli "najfajniejsza małpa w dżungli". Posypały się na nią gromy, dlatego H&M usunął zdjęcie.
Reklama pojawiła się w Wielkiej Brytanii w niedzielę. Na jednej z fotografii widać czarnoskórego chłopca ubranego w zieloną bluzę z hasłem. "Coolest Monkey In The Jungle", czyli "najfajniejsza małpa w dżungli". W sieci wybuchła burza. Decyzje firmy skrytykowali niemal wszyscy. H&M zarzucono rasizm.
Internauci zwrócili uwagę, że na innym zdjęciu jest biały chłopiec, ale ma zupełnie inne hasło. Niektórzy sugerowali, żeby do nazwy firmy dodać litery S, A i E, wtedy brzmiała by "Shame", czyli wstyd.
"Przepraszamy każdego, kto mógł poczuć się urażony"
Ze współpracy w H&M wycofał się znany muzyk The Weeknd. "Obudziłem się dziś rano zszokowany i zawstydzony z powodu tego zdjęcia. Jestem głęboko urażony i nie będę już więcej współpracował z H&M" - napisał na swoim profilu.
Głowę popiołem posypała już marka, która kaja się za reklamę. "Przepraszamy każdego, kto mógł poczuć się urażony. Wierzymy w różnorodność we wszystkim, co robimy i sprawdzimy nasze wewnętrzne zasady, aby uniknąć podobnych problemów w przyszłości" - czytamy w oświadczeniu.