Trwa ładowanie...

"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za kontrowersyjną reklamę

Poważna wpadka jednej z największych firm odzieżowych na świecie. Pokazała reklamę, w której czarnoskóry chłopiec ubrany jest w bluzę z kapturem z napisem "Coolest Monkey In The Jungle", czyli "najfajniejsza małpa w dżungli". Posypały się na nią gromy, dlatego H&M usunął zdjęcie.

"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za kontrowersyjną reklamęŹródło: Twitter
d1uzw0l
d1uzw0l

Reklama pojawiła się w Wielkiej Brytanii w niedzielę. Na jednej z fotografii widać czarnoskórego chłopca ubranego w zieloną bluzę z hasłem. "Coolest Monkey In The Jungle", czyli "najfajniejsza małpa w dżungli". W sieci wybuchła burza. Decyzje firmy skrytykowali niemal wszyscy. H&M zarzucono rasizm.

Internauci zwrócili uwagę, że na innym zdjęciu jest biały chłopiec, ale ma zupełnie inne hasło. Niektórzy sugerowali, żeby do nazwy firmy dodać litery S, A i E, wtedy brzmiała by "Shame", czyli wstyd.

"Przepraszamy każdego, kto mógł poczuć się urażony"

Ze współpracy w H&M wycofał się znany muzyk The Weeknd. "Obudziłem się dziś rano zszokowany i zawstydzony z powodu tego zdjęcia. Jestem głęboko urażony i nie będę już więcej współpracował z H&M" - napisał na swoim profilu.

Głowę popiołem posypała już marka, która kaja się za reklamę. "Przepraszamy każdego, kto mógł poczuć się urażony. Wierzymy w różnorodność we wszystkim, co robimy i sprawdzimy nasze wewnętrzne zasady, aby uniknąć podobnych problemów w przyszłości" - czytamy w oświadczeniu.

d1uzw0l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1uzw0l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj