"Na ostatniej prostej". Resort kupuje reklamę dla Ziobry

Kolejne kontrowersje wokół Funduszu Sprawiedliwości. Lokalne media donoszą, że resort Zbigniewa Ziobry zleca im artykuły sponsorowane zachwalające ministra.

Zbigniew Ziobro
Zbigniew Ziobro
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
Paulina Ciesielska

Co do zasady Fundusz Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej zwany inaczej Funduszem Sprawiedliwości, którym zarządza resort Zbigniewa Ziobry, jest ukierunkowany na pomoc osobom pokrzywdzonym przestępstwem i ich najbliższym. Składają się na niego pieniądze zasądzane od sprawców np. wypadków drogowych.

W praktyce jednak okazuje się, że środki z Funduszu Sprawiedliwości przeznaczane są na różne cele, niekoniecznie związane z pomocą poszkodowanym. Dwa lata temu Najwyższa Izba Kontroli skrytykowała sposób, w jaki wydawane są publiczne pieniądze. Falę kolejnej krytyki wywołał zaś wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł, który jakiś czas temu pochwalił się w mediach społecznościowych, że jego resort kupił kołom gospodyń wiejskich ekspresy do kawy, garnki i patelnie.

Autopromocja Ziobry w lokalnych mediach

Teraz okazuje się, że to nie koniec kontrowersyjnych "zakupów" z Funduszu Sprawiedliwości. Jak donosi "Gazeta Wyborcza", ministerstwo rozsyła do lokalnych mediów w całym kraju materiały sponsorowane FS z wizerunkiem Zbigniewa Ziobry.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polscy kierowcy mają dość. O blokadach na przejściu z Ukrainą głośno za granicą

- Ten rząd jest na ostatniej prostej i chce sobie robić PR - uważa Agnieszka Szymkiewicz, redaktorka naczelna Świdnica24.pl, której resort zaoferował 300 zł za publikację "reklamy ministra". - Jestem oburzona. Wszyscy wiemy, że FS był niewłaściwie wydatkowany. I jeszcze na ostatniej prostej jest próba wykorzystania publicznych pieniędzy - podkreśla naczelna w rozmowie z "Wyborczą".

Portal Świdnica24.pl jest jednak jedynym, który odmówił zlecenia. "Pozostałe 40 mediów lokalnych reklamę przyjęło" - wskazuje "Gazeta Wyborcza", która zwróciła się do resortu z pytaniem, dlaczego do materiałów promocyjnych FS dołączone jest zdjęcie ministra Ziobry. Jednak zamiast klarownej odpowiedzi Ministerstwo Sprawiedliwości odpisało, że "nie brakuje środków dla osób uprawnionych do wsparcia z Funduszu Sprawiedliwości".

Źródło: "Gazeta Wyborcza"

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (448)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.