Multimedia Polska zyskała 63,3 mln euro

Grupa Multimedia Polska otrzymała decyzje o umorzeniu zobowiązań koncesyjnych o wartości 63,3 mln euro.

26.07.2006 07:03

Spółki Grupy Multimedia Polska otrzymały decyzje Ministra Transportu o umorzeniu zobowiązań z tytułu uzyskanych koncesji na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Wartość umorzenia wynosi 63,3 mln euro.

- To dla Multimedia Polska dobra informacja – oznacza, że na spółkach Grupy nie ciążą już żadne zobowiązania z tytułu koncesji na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Umorzenie było możliwe dzięki przeprowadzonym przez nas inwestycjom. To one pozwalają oferować naszym klientom najnowocześniejsze usługi telekomunikacyjne – powiedział Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska, jednego z czołowych w kraju dostawców usług multimedialnych (telewizja kablowa, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telefonia).

Spółki z Grupy Multimedia Polska składając wnioski o umorzenie zobowiązań koncesyjnych, udokumentowały wydatki poniesione w latach 2001-2004 na rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej o wartości niemal 74 mln euro. Pozwoliło to umorzyć zobowiązania koncesyjne o wartości 63,3 mln euro (ok. 255 mln PLN).

Umorzenie zobowiązań koncesyjnych poprawi strukturę bilansów spółek Grupy. Nie będzie natomiast miało bezpośredniego wpływu na skonsolidowane wyniki Grupy.

Restrukturyzacja zobowiązań koncesyjnychZgodnie z przepisami obowiązującymi od 2001 r., działalność telekomunikacyjna nie wymaga koncesji. Operatorzy, którzy przed tą datą uzyskali koncesje na świadczenie strefowych usług telekomunikacyjnych mogli ubiegać się o restrukturyzację zobowiązań z tytułu powyższych koncesji, poprzez między innymi ich umorzenie, w związku z poniesieniem od dnia 1 stycznia 2001 r. nakładów inwestycyjnych na infrastrukturę telekomunikacyjną (na mocy Ustawy z dnia 23 listopada 2002 r. o restrukturyzacji zobowiązań koncesyjnych operatorów stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych).

Multimedia Polska to jeden z czołowych w kraju dostawców usług multimedialnych: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu internetu oraz telefonii. Spółka powstała na początku lat 90. W ciągu ostatnich 3 lat łączna wartość inwestycji Grupy przekroczyła 400 mln zł.

Na koniec pierwszego półrocza 2006 r. spółki Grupy dostarczały w sumie ok. 734 tys. usług, w tym m.in. 456 tys. usług telewizji kablowej, 117 tys. usług szerokopasmowego dostępu do Internetu, a także około 146 tys. usług telefonii.

Według wstępnych danych, w I półroczu 2006 r. przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły ok. 186 mln zł.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)