Trwa ładowanie...
d41vtof
10-11-2006 07:10

Multimedia Polska pozyskała z giełdy 250 mln zł

Zapisy w ofercie publicznej akcji Multimedia Polska w transzy inwestorów detalicznych zostały zredukowane o 96,7 %.

d41vtof
d41vtof

Multimedia Polska dokonały przydziału akcji dla inwestorów uczestniczących w ofercie akcji. Objęli oni wszystkie oferowane walory (blisko 67 mln nowoemitowanych i istniejących akcji). Spółka pozyskała z emisji nowych akcji 250 mln zł brutto. Łączna wartość oferty wyniosła około 804 mln zł, co oznacza prawdopodobnie największe IPO w Polsce w 2006 roku.

- Nasze projekty inwestycyjne, osiągane wyniki finansowe i pozycja rynkowa spotkały się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Wyrazem tego jest sukces oferty publicznej. Dołożymy wszelkich starań, aby realizacja naszej strategii przyczyniła się do dalszego dynamicznego wzrostu wartości Spółki dla akcjonariuszy – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska, jednego z czołowych polskich dostawców usługi Triple Play łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telefonię stacjonarną.

W ramach oferty publicznej Multimedia Polska zaoferowanych zostało blisko 67 mln nowych i istniejących akcji. Cena akcji wyniosła 12 zł. Pozyskane środki (około 250 pomniejszone o koszty związane z oferowaniem akcji), Spółka przeznaczy na spłatę zadłużenia, inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieci kablowej, a także konsolidację rynku operatorów kablowych i inne inwestycje wskazane w strategii.

Oferta Globalna podzielona była na ofertę publiczną w Polsce, w której wzięli udział polscy inwestorzy detaliczni i instytucjonalni, a także międzynarodową ofertę za granicą, skierowaną dla wybranych inwestorów kwalifikowanych.

d41vtof

Proporcje dotyczące objętych akcji ukształtowały się następująco:

- Polscy Inwestorzy indywidualni – 7 mln istniejących akcji- Polscy inwestorzy instytucjonalni –16,8 mln nowych i istniejących akcji- Zagraniczni inwestorzy instytucjonalni – 43,2 mln nowych i istniejących akcji

Zapisy inwestorów detalicznych znacznie przekroczyły oferowaną im liczbę akcji i w związku z tym zostały zredukowane o 96,7%. Blisko 60 mln akcji przydzielono polskim i zagranicznym inwestorom instytucjonalnym. Popyt zgłoszony przez inwestorów instytucjonalnych w ramach Księgi Popytu, przy ostatecznej cenie akcji równej 12 zł, ponad pięciokrotnie przekroczył łączną liczbę akcji im oferowanych.

Giełdowy debiut Multimedia Polska zaplanowany jest na początku najbliższego tygodnia.

d41vtof
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d41vtof
Więcej tematów