Multimedia Polska pozyskała z giełdy 250 mln zł
Zapisy w ofercie publicznej akcji Multimedia Polska w transzy inwestorów detalicznych zostały zredukowane o 96,7 %.
10.11.2006 07:10
Multimedia Polska dokonały przydziału akcji dla inwestorów uczestniczących w ofercie akcji. Objęli oni wszystkie oferowane walory (blisko 67 mln nowoemitowanych i istniejących akcji). Spółka pozyskała z emisji nowych akcji 250 mln zł brutto. Łączna wartość oferty wyniosła około 804 mln zł, co oznacza prawdopodobnie największe IPO w Polsce w 2006 roku.
- Nasze projekty inwestycyjne, osiągane wyniki finansowe i pozycja rynkowa spotkały się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Wyrazem tego jest sukces oferty publicznej. Dołożymy wszelkich starań, aby realizacja naszej strategii przyczyniła się do dalszego dynamicznego wzrostu wartości Spółki dla akcjonariuszy – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska, jednego z czołowych polskich dostawców usługi Triple Play łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telefonię stacjonarną.
W ramach oferty publicznej Multimedia Polska zaoferowanych zostało blisko 67 mln nowych i istniejących akcji. Cena akcji wyniosła 12 zł. Pozyskane środki (około 250 pomniejszone o koszty związane z oferowaniem akcji), Spółka przeznaczy na spłatę zadłużenia, inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieci kablowej, a także konsolidację rynku operatorów kablowych i inne inwestycje wskazane w strategii.
Oferta Globalna podzielona była na ofertę publiczną w Polsce, w której wzięli udział polscy inwestorzy detaliczni i instytucjonalni, a także międzynarodową ofertę za granicą, skierowaną dla wybranych inwestorów kwalifikowanych.
Proporcje dotyczące objętych akcji ukształtowały się następująco:
- Polscy Inwestorzy indywidualni – 7 mln istniejących akcji- Polscy inwestorzy instytucjonalni –16,8 mln nowych i istniejących akcji- Zagraniczni inwestorzy instytucjonalni – 43,2 mln nowych i istniejących akcji
Zapisy inwestorów detalicznych znacznie przekroczyły oferowaną im liczbę akcji i w związku z tym zostały zredukowane o 96,7%. Blisko 60 mln akcji przydzielono polskim i zagranicznym inwestorom instytucjonalnym. Popyt zgłoszony przez inwestorów instytucjonalnych w ramach Księgi Popytu, przy ostatecznej cenie akcji równej 12 zł, ponad pięciokrotnie przekroczył łączną liczbę akcji im oferowanych.
Giełdowy debiut Multimedia Polska zaplanowany jest na początku najbliższego tygodnia.