Mobilne wideo przynosi coraz większe dochody
O blisko 200 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego
roku wzrosły w I kwartale dochody z mobilnego wideo w USA - wynika
z danych firmy badawczej Telephia.
Dochody te sięgnęły poziomu 146 milionów dolarów, w porównaniu do 49 milionów dolarów w pierwszych trzech miesiącach roku ubiegłego.
Znaczący wzrost - o 155 procent - zanotowano w tym samym okresie także w przypadku liczby użytkowników oglądających mobilne treści wideo: z 3,3 do 8,4 miliona. Wyraźnie zwiększył się również wskaźnik penetracji - z 1,6 do 3,6 procenta posiadaczy komórek.
Z danych Telephii wynika także, że prawie połowa użytkowników mobilnego wideo chce oglądać reklamy na swoim telefonie w zamian za jakąś darmową treść, np. dzwonek czy tapetę do telefonu. Według analityków firmy badawczej to znakomita okazja dla wspieranych reklamami mobilnych treści, gdzie marketerzy mogą dotrzeć do klientów z odpowiednim przekazem.