Miliony oglądały festiwal w Opolu
Festieal Opole 2008 (13 - 15 czerwca) oglądało 3,6 mln widzów
(udział stacji TVP 1 wyniósł w tym czasie 33,7%), czyli o 0,14 mln
widzów więcej, niż w zeszłym roku. Corocznie festiwal Opole składa
się z: premier, debiutów, kabaretonu i recitali.
17.06.2008 08:00
W tym roku największą popularnością cieszył się koncert "Dobre bo (O) Polskie" na którym były śpiewane największe przeboje opolskiego festiwalu, który oglądało 4,8 mln widzów. Festiwal z dnia na dzień gromadził coraz większą publiczność: pierwszy dzień oglądało 3 mln widzów (udział w widowni 30,9%), drugi dzień - 3,5 mln (udział 35,6%) widzów, natomiast trzeci - 4,7 mln widzów (udział 34,1%).
Wpływy z reklam wokół tegorocznego festiwalu wyniosły 4,8 mln zł.
Opole 2008 przyciągnęło przed telewizory głównie kobiety (62,8%), a także widzów w wieku powyżej 35 roku życia. Większość z nich pochodzi z małych miasteczek lub dużych miast (powyżej 200 tys.), z przewagą wykształcenia średniego i wyższego.
Źródło: AGB Nielsen Media Research, grupa docelowa: wszyscy powyżej 4 roku życia