Trwa ładowanie...
d1ybxgk

Microsoft bada, czy Rosjanie wykorzystali jego produkty do dezinformacji w USA

Microsoft ogłosił, że sprawdza, czy Rosjanie kupowali reklamy związane z zeszłorocznymi wyborami prezydenckimi w USA w wyszukiwarce Bing lub w innych produktach lub platformach należących do tego koncernu.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Rosyjscy agenci mieli wpływać na wyniki amerykańskich wyborów
Rosyjscy agenci mieli wpływać na wyniki amerykańskich wyborów (flickr.com)
d1ybxgk

Wcześniej w poniedziałek dziennik "Washington Post" podał, że rywal Microsoftu, Google, odkrył, iż rosyjscy agenci wydali kilkadziesiąt tysięcy dolarów na reklamy mające wesprzeć wpłynąć na wynik amerykańskich wyborów. Zmanipulowane treści były wyświetlane m.in. na YouTube, Gmail i w wyszukiwarce Google. Wewnętrzne postępowanie wyjaśniające prowadzone przez Google wciąż trwa.

Rzeczniczka Microsoftu w wydanym oświadczeniu podkreśliła, że na razie nie może udzielić żadnych innych informacji na ten temat.

Kongres USA prowadzi liczne śledztwa związane z rosyjskim oddziaływaniem na ubiegłoroczne wybory prezydenckie. Jak podaje Reuters, przedstawiciele Google'a, Twittera i Facebooka mają zeznawać w tej sprawie w publicznym przesłuchaniu komisji amerykańskiego Senatu i Izby Reprezentantów zapowiedzianym na 1 listopada.

d1ybxgk

Podziel się opinią

Share
d1ybxgk
d1ybxgk