Media szykują się do wojny
Amerykańskie media opracowują strategię działania na wypadek wojny z Irakiem. CNN, NBC i ABC muszą być przygotowane nie tylko na poniesienie kosztów związanych z relacjami z placu boju, ale również na wielkie straty w związku z ograniczeniem reklam.
11.02.2003 | aktual.: 11.02.2003 11:29
"Wojna to najgorszy biznes dla mediów. Przyciąga co prawda miliony odbiorców, ale odbiera miliony dolarów" - mówią szefowie CNN. Podczas pierwszych dni wojny z Irakiem w 1991 roku, czołowe amerykańskie stacje telewizyjne, CNN, NBC i ABC traciły dziennie ponad 4 miliony dolarów. Podobnie było po ataku na World Trade Center.
Zgodnie bowiem z obowiązującymi w USA zasadami, w takich sytuacjach, stacje telewizyjne nie nadają reklam. Pojawiają się one dopiero po kilku dniach i jest ich zazwyczaj znacznie mniej. Część reklamodawców, niepewnych jutra, wycofuje swoje ogłoszenia a wielu reklam, ze względu na treść, nie wypada emitować.
Na relacje wydarzeń dotyczących wojny w Iraku CNN przeznaczyło ponad 35 milionów dolarów. "Gdyby wojna się przedłużała, to zarówno my jak i inne stacje telewizyjne, znajdziemy się w bardzo trudnej sytuacji finansowej" - mówią szefowie CNN. (mag)
[
]( http://wiadomosci.wp.pl/pisane-ci-pisanie-6039096887997569a ) Skomentuj tę sprawę! Wybuch wojny z Irakiem wydje się coraz bardziej realny. Scharakteryzuj i porównaj potencjał militarny stron konfliktu. Jaki wpływ na ewentualne działania zbrojne będą miały czynniki geograficzne: klimat,ukształtowanie terenu itp.? Spróbuj, biorąc pod uwagę np.doświadczenia "Pustynnej Burzy",opisać przewidywny przebieg wydarzeń z punktu widzenia ich bezpośrednich uczestników: szeregowych żołnierzy i zwykłych cywili.
Redakcja wiadomości WP zaprasza Cię do współredagowania naszego serwisu - prześlij nam Twój komentarz dotyczący powyższego tematu.