MC Hammer chce zostać internetowym potentatem
Biznes w internecie - to nowy życiowy
pomysł byłego rapera MC Hammera. Muzykowi marzy się portal, w
którym podobnie jak w YouTube można każdy będzie mógł publikować
swoje filmy. Jego strona o nazwie DanceJam ma zawierać filmy,
których tematem będzie taniec.
Strona ma ruszyć w połowie stycznia. MC Hammer liczy, że jego firma zarobi dzięki reklamom, zamieszczonym w portalu. Zdaniem ekspertów, ma szansę. Obroty na rynku reklam w sieci w 2008 r. szacuje się na 27,5 miliarda dolarów.
Popularność MC Hammera jako gwiazdy muzycznej ma zachęcić Internautów do odwiedzania DanceJam. Były raper chce także wykorzystać przy tworzeniu portalu popularność telewizyjnych programów o tańcu i dlatego umieszczone na stronie filmy będą oceniane przez odwiedzających.
Raper, wraz ze swoimi biznesowymi partnerami - Geoffreyem Aronem i Anthonym Youngiem zebrali ok. 100 GB filmów z występami różnych tancerzy, które będą początkowo umieszczone na stronie.
Amerykański analityk z firmy Forrester Research, James McQuivey ocenia jednak, że MC Hammerowi trudno będzie przełamać monopol YouTube na filmy w sieci. Według danych na koniec grudnia na tym najpopularniejszym portalu prezentującym filmy znajduje się 1,7 mln plików poświęconych tańcowi. Ludzie szukający jakiegokolwiek filmu, obojętne czy o jeździe na deskorolce, tańcu czy badaniach naukowych, nie zastanawiają się na jakim portalu tematycznym go szukać. Zaczynają więc od YouTube, na którym jest wszystko - podkreśla McQuivey. (ap)
Zobacz także: MC Hammer w serwisie muzyka.wp.pl