W środę w ramach programu "inkuBATor" wiedzy" jedyny wykład w Polsce wygłosił Sergio Zyman, jeden z najsłynniejszych praktyków marketingu na świecie. Prelekcja zatytułowana "Marketing i biznes po 11 września 2001" odbyła się w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej i była transmitowana na żywo za pośrednictwem systemu video konferencji i Internetu do blisko 30 innych uczelni w całej Polsce, m.in. do Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Uniwersytetu w Białymstoku, Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu i Wyższej Przedsiębiorczości i Zarządzania im.L. Koźmińskiego w Warszawie.
Sergio Zyman zwracając się do studentów z kierunków ekonomicznych podważył dotychczas obowiązujące zasady marketingu. Zaprezentował nowe reguły, których hasłem przewodnim jest sentencja sprzedaj albo giń.
Według Zymana firmy nie powinny uzależniać swej polityki marketingowej od wyznaczonych wcześniej budżetów. Teraz pierwszym krokiem jest stworzenie strategii, a następnie przeznaczenie pieniędzy na konkretne projekty.
Część wykładu poświęcona była tragedii, jaka miała miejsce 11 września w Nowym Jorku, konsekwencji w zachowaniu konsumentów i wynikające stąd zmiany w dotychczasowych strategiach marketingowych i biznesowych. Wyzwania przed jakimi stanęły firmy zostały przedstawione m.in. z perspektywy przedsiębiorstwa, które musi znaleźć równowagę między wprowadzeniem cięć budżetowych a mocniejszym zaangażowaniem w kwestie społeczne oraz konsumenta bardziej krytycznego przy podejmowaniu decyzji o zakupie - mówił Zyman.
Sergio Zyman zakończył tegoroczną edycję "inkuBATora wiedzy", którego pomysłodawcą i organizatorem była firma British American Tobacco Polska. Dziewięciu wcześniejszych prelekcji (m.in. noblistów prof. Roberta Mundella i prof. Jamesa J. Heckmana oraz wykładowców Harvard University - dr Rosabeth Moss Kanter i prof. Jeffrey'a Sachsa) wysłuchało ponad 10 tys. studentów z całej Polski.
(an)
Zobacz także:
www.inkuBATor.bat.com.pl