ŚwiatMarketing i biznes po 11 września

Marketing i biznes po 11 września

(inf.własna)

28.11.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Obraz
© Sergio Zyman

W środę w ramach programu "inkuBATor" wiedzy" jedyny wykład w Polsce wygłosił Sergio Zyman, jeden z najsłynniejszych praktyków marketingu na świecie. Prelekcja zatytułowana "Marketing i biznes po 11 września 2001" odbyła się w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej i była transmitowana na żywo za pośrednictwem systemu video konferencji i Internetu do blisko 30 innych uczelni w całej Polsce, m.in. do Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Uniwersytetu w Białymstoku, Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu i Wyższej Przedsiębiorczości i Zarządzania im.L. Koźmińskiego w Warszawie.

Sergio Zyman zwracając się do studentów z kierunków ekonomicznych podważył dotychczas obowiązujące zasady marketingu. Zaprezentował nowe reguły, których hasłem przewodnim jest sentencja sprzedaj albo giń.

Obraz
© Sergio Zyman

Według Zymana firmy nie powinny uzależniać swej polityki marketingowej od wyznaczonych wcześniej budżetów. Teraz pierwszym krokiem jest stworzenie strategii, a następnie przeznaczenie pieniędzy na konkretne projekty.

Część wykładu poświęcona była tragedii, jaka miała miejsce 11 września w Nowym Jorku, konsekwencji w zachowaniu konsumentów i wynikające stąd zmiany w dotychczasowych strategiach marketingowych i biznesowych. Wyzwania przed jakimi stanęły firmy zostały przedstawione m.in. z perspektywy przedsiębiorstwa, które musi znaleźć równowagę między wprowadzeniem cięć budżetowych a mocniejszym zaangażowaniem w kwestie społeczne oraz konsumenta bardziej krytycznego przy podejmowaniu decyzji o zakupie - mówił Zyman.

Sergio Zyman zakończył tegoroczną edycję "inkuBATora wiedzy", którego pomysłodawcą i organizatorem była firma British American Tobacco Polska. Dziewięciu wcześniejszych prelekcji (m.in. noblistów prof. Roberta Mundella i prof. Jamesa J. Heckmana oraz wykładowców Harvard University - dr Rosabeth Moss Kanter i prof. Jeffrey'a Sachsa) wysłuchało ponad 10 tys. studentów z całej Polski.
(an)

marketingwykładbiznes
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)