Mały potwór Renault
Mimo, że gabaryty na to wskazują, nowego Clio Sport V6 nie można uznać za zwykłe miejskie autko. Pod maską, a raczej za przednimi siedzeniami auta umieszczony jest ogromny, jak na taki mały samochód, silnik o pojemności 3 litrów i mocy 239 KM.
Studyjny model tego samochodu, oparty na wyścigowej wersji Trophy, koncern Renault zaprezentował podczas Salonu Samochodowego w 1998 roku. Inicjatywa stworzenia takiego samochodu wypłynęła do Renault Sport, a Clio Renault Sport V6 zostało opracowane i wykonane przy współpracy firmy TWR (Tom Walkinshaw Racing).
Trzylitrowy, 24-zaworowy silnik umieszczony został centralnie z tyłu . Rozpędza on auto z 0 do 100 km/h w ciągu 6,4 s. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 235 km/h.
Clio Renault Sport V6 jest szersze o 171 mm i niższe o 52 mm od seryjnego Clio. Wyposażono je w 17-calowe koła, przesunięte w naroża samochodu. Nadwozie przednia maska, dach i tylna klapa pochodzą z Clio Renault Sport 2,0 16V. Zmienione zostały natomiast zderzaki oraz tylne i przednie błotniki.
Clio Renault Sport V6 pojawi się w salonach w listopadzie. Nie wiadomo czy trzylitrowe auto znajdzie wielu amatorów. Jego cena została ustalona na 180 tys. zł. Za porównywalną kwotę miłośnicy sportowej jazdy mogą kupić między innymi Mercedesa SLK 200, BMW Z3 2,8, Audi TT Roadster 1.8 Turbo Quattro czy Hondę S 2000. (mak)