Lubelszczyzna promuje się w kanałach tematycznych TVN i Polsatu - wideo
Pod hasłem "Lubelskie świetne na weekend" rozpoczyna się właśnie
pierwsza w historii ogólnopolska telewizyjna kampania promująca
Lubelszczyznę. Spoty reklamujące ten region przez dwa tygodnie będą
się pojawiać w kanałach tematycznych Polsatu i TVN.
Spoty reklamowe prezentują najciekawsze turystycznie miejsca Lubelszczyzny, tj. Kazimierz Dolny, Nałęczów, Zamość, Chełm z unikalnymi podziemiami kredowymi i oczywiście Lublin. Oprócz tych turystycznych "ikon" filmy pokazują jak można atrakcyjnie spędzić czas na Lubelszczyźnie. Dlatego w spotach pojawiają się konie, ścieżki rowerowe, ruady i jacht. Na ścieżkę dźwiękową składa się optymistyczna muzyka z wesołym pogwizdywaniem w tle, wzmacniająca przekaz, że weekend w tym regionie to czas przyjemnego relaksu, spokoju i oderwania od codziennej pracy. Głosu do filmu użyczył Janusz Szydłowski - jeden z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych lektorów w Polsce.
Film promujący Lubelszczyznę nagrywali doświadczeni fachowcy. Zdjęcia zrealizował Marek Wójcik, znany operator TVP Lublin, a techniką na planie zajął się Waldemar Michalski, na co dzień współpracujący z TVN. Animacje komputerowe wykonała Joanna Polak, malarka i reżyser, absolwentka ASP w Poznaniu, a montaż zrealizował Paweł Łukowski pracujący wcześniej przy filmie "Granica 803 - Most Europejski". Reżyserem i scenarzystą jest Jan Matysik, dyrektor agencji Cumulus, która zajęła się kreacją i realizacją filmu reklamowego.
Spoty będą prezentowane w pięciu kanałach tematycznych: TVN 24, TVN Style i TVN Turbo oraz Polsat Sport i Polsat Sport Extra. . Akcja przygotowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego potrwa dwa tygodnie - od czwartku 5 czerwca do środy 18 czerwca. Stacje TVN wyemitują 175 spotów, a Polsat 140 spotów 30- i 9-sekundowych. Wszystkie filmy reklamowe nadawane będą w prime-time'owym czasie antenowym między godzinami 18:00 a 23:59.
W sumie za dwutygodniową kampanię w pięciu kanałach obu telewizji, władze województwa lubelskiego zapłacą niespełna 218 tys. zł - przy wstępnych kosztach szacowanych na ponad 300-400 tysięcy. W związku z tym rozważana jest możliwość wzmocnienia i rozszerzenia kampanii na mieszkańców wszystkich regionów Polski poprzez dodatkową emisję spotów promujących Lubelszczyznę na antenach 16 Ośrodków Regionalnych Telewizji Polskiej, co oznaczałoby dotarcie do 2-3 mln odbiorców.