"Kupując polskie produkty dajesz pracę"
Kampania „Kupując polskie produkty dajesz pracę” przeprowadzona była w marcu i kwietniu 2004 r. Do kampanii przyłączyło się ponad 70 ogólnopolskich i regionalnych mediów, w tym wszystkie liczące się stacje telewizyjne i radiowe. W ramach kampanii odbyły się też „Dni Produktu Polskiego” – akcja edukacyjna, uświadamiająca Polakom korzyści z wybierania podczas zakupów towarów, które zostały wyprodukowane w Polsce.
27.05.2004 | aktual.: 27.05.2004 15:10
Poziom etnocentryzmu konsumenckiego wśród Polaków wzrósł z 5% do 13,2%. Skłonność do wybierania polskich produktów wzrosła wśród wszystkich grup społecznych.
„Wystarczyło półtora miesiąca konkretnych, dobrze przygotowanych działań, aby odsetek patriotów konsumenckich zwiększył się prawie trzykrotnie. Teraz już prawie 4 miliony Polaków przy półce sklepowej pamiętają o tym, żeby kupować polskie produkty. Kampania pokazała, że nawet w krótkim czasie można zrobić coś znaczącego. Udowodniła, że marketing realnie wpływa na decyzje konsumentów i może pomagać polskiej gospodarce.” - mówi Jacek Sadowski, Dyrektor Generalny agencji DEMO, pomysłodawca kampanii. _„Wyniki badań wskazują, że warto prowadzić działania na rzecz rynku pracy w Polsce. Wiemy też, że można to robić - jest to zgodne z prawem unijnym, jeśli tylko nie angażuje się pieniędzy publicznych. Dlatego zakładamy Fundację Dajesz Pracę PL” – mówi Sadowski. Celem Fundacji będzie wspieranie rynku pracy w Polsce i działania zmierzające do zwiększenia zatrudnienia. Fundacja będzie wyróżniać przedsiębiorstwa, które w szczególny sposób dbają o zatrudnienie i przyczyniają się do powstawania i utrzymania miejsc pracy
w Polsce. Jednym z działań będzie przyznawanie produktom logotypu kampanii. Ma to ułatwić konsumentom rozpoznanie produktów, dzięki kupowaniu których wspierają rynek pracy w Polsce. „Kiedy konsumenci będą wiedzieli, które to produkty, będą mieli ułatwiony wybór” –_ przekonuje Sadowski.